שיתוף
תגובות
חדשות » מדבק מאוד? נכון! בעל יכולת לנזק? מזערית!
דעה שוברת שגרה
בפוסט שפרסמה פרופ׳ עידית מטות, בטוויטר של בית החולים איכילוב היא קוראת תיגר על כל ההתנהלות הנוכחית של האומקירון. מעניין זה בטוח.
קורונה | צילום: Melinda Nagy, שאטרסטוק

עם צאת השבת התפרסם פוסט מאת פרופסור עידית מטות בטוויטר של בית החולים איכילוב. דווקא משום שהפוסט הוא לא שגרתי בחרנו להביאו אליכם לשיפוטכם.

שבוע טוב, כאן פרופ׳ עידית מטות.

בימים אלה אנו מציינים שנתיים לפרוץ מגיפת הקורונה ולצערי, אם יש דבר שעדיין מנהל את מקבלי ההחלטות באירוע הזה, זו החרדה ותחושת הפחד. ״זמישות״ זה להיות זריזים ביכולת שלנו להיות גמישים, להבין בכל זמן נתון מול מה אנחנו מתמודדים ולפעול בהתאם.

האומיקרון שייך למשפחת הקורונה אבל אין מה להשוות בינו לבין זנים קודמים שגרמו למחלה ממושכת וקשה עם צורך תדיר בהנשמה ולעיתים לשימוש באקמו. זה היה אז. זה לא עכשיו – לא האומריקון. למעשה, כבר חודש אנחנו רואים ומבינים שהאומיקרון מדבק מאוד אך בעל יכולת לנזק מזערית. מזערית!

ולראיה, אין לנו מונשמים באיכילוב עם אומיקרון. אפילו לא אחד!!! אין גם בעיית אקמו כפי שהיה בעבר כי פשוט אין צורך. מה כן יש? חולים עם שפעת שמונשמים. את החולים האלה לא סופרים ומפרסמים מלבד הכתבה השנתית על ׳הזקנה מהמסדרון׳. שפעת זו מחלה ללא יחסי ציבור. אבל היא הורגת.

המספרים שמראים לנו של חולי קורונה בב״ח, קלים (ברובם הגדול) וקשים כאחד, יש להם קורונה אבל ברובם הגדול אינם בגלל קורונה! יולדות, צעירים אחרי נפילה מקורקינט, מטופל עם זיהום ועוד. מדווח לכם על שני מטופלים קשים אצלנו בט.נ אבל האמת היא שהם אחד אחרי תאונת דרכים קשה והשני בגלל דימום למוח

לכן, הפרסום של מספר החולים הקשים עם קורונה שמופיע כל יום בתקשורת הוא מטעה! למעשה, חולים קשה בגלל הקורונה הם בודדים וגם עבור חלקם ההגדרה שהוחמרה של חולה קשה כפי שדברנו בעבר יוצרת מצג שווא של תחלואה קשה ללא כדין ובפועל יוצרת רק חרדה ומובילה להחלטות ניהוליות בעייתיות.

לצערי, במקום להתייחס לזן הזה בהתאם, זמישות אמרנו, אנשים נאלצים להיות כלואים בבתיהם ואנחנו דה פקטו בסוג של סגר והמדינה על סף קריסה. תגידו, השתגענו? ועל מה? זה מזכיר לי שלפני כמה שבועות ירדו פה כמה טיפות אבל נתנו לזה שם (כרמל) וכולנו חיכינו למבול. עכשיו, זה באמת עניין רק של מיתוג.

ובעיקר, טירוף הבדודים כדאי שיעבור הערכה מחדש. בוודאי עבור האסימפטומטים. בודאי עבור הילדים שחייבים חיים של שגרה – אנו גוזלים מהם ילדות, התפתחות, לימוד, ומעניקים להם פחדים, הפרעות נפשיות ורגרסיה. בבקשה תצילו את דור העתיד שלנו אבל תצילו גם את ההורים שמבודדים עם הילדים.

מאות אלפי מבודדים על מה? אוכלוסיה ענקית מסתובבת אסימפטומטית עם אומיקרון ואנו אפילו לא יודעים. רבים נדבקים ואינם ערים לכך. בתקופה זו ובזן הקורונה הנוכחי (אומיקרון) צריך להתאים את ההנחיות: מי שחש לא טוב שישהה בבית. כל השאר – שחררו לחופשי ופשוט תעשו דבר אחד – שימו מסיכות.

הכותבת היא מנהלת מערך הרדמה, כאב וטיפול נמרץ כללי, מנהלת האגף הכירורגי וחברה במטה קורונה במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. אומיקרון מסוכןבמיוחד בשל יכולתו להדביק בהמהרה מספררב של אנשים ובכך לגרום למוטציות אשר יצרו זנים מסוכנים בעלי אותה יכולת הדבקה. כיום כבר קבלנו שילוב של אומיקרון ודלתא. המאמר אינו רלוונטי.

  2. זה נכון, זה מה שבדיוק קורה. בישראל מספר מאומתים מהגבוהים בעולם ביחס לאוכלוסיה אבל גם הכי פחות חולים קשים ונפטרים. זה קשור בהכרח למספר מתחסנים גבוה שאמנם מאומתים אך אינם חולים בפועל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים