שיתוף
תגובות
יהדות » מהכוח אל הפועל: איך נצליח ליישם החלטות?
הנפש בראי הפרשה
הרבה תוכניות ורעיונות טובים יש לנו. אבל לא תמיד הם מצליחים. תקשיבו למה סגר ראש הישיבה את גמרתו באמצע היום ועלה לאוטובוס הבין-עירוני
הרב יעקב גולדברג | צילום: בחזית מדיה

יהודי מירושלים שרצה להגיע בדחיפות אל הרה"ק ה'בית ישראל' מגור, חשב כיצד יעשה זאת באופן המהיר ביותר. ה'בית ישראל' שהה באותם ימים בחיפה, למנוחה, והאיש שיער שלא יהיה קל להיכנס אליו לבקש את עצתו וברכתו.

לאחר הרהור קל נכנס האיש אל הגאון רבי ישראל גרוסמן, ראש ישיבת קרלין בירושלים, שנודע לאחד ממקורבי הרבי מגור, ושאל לחוות דעתו מה תהיה הדרך המהירה ביותר להיכנס אל הרבי.

"בוא, הולכים!" קם רבי ישראל גרוסמן ממקומו ולבש את כובעו בדרך אל הדלת.

"לאן?!" תהה השואל.

"מה זאת אומרת?" לא הבין הרב גרוסמן, "לחיפה!"

ראש הישיבה היטלטל עם יהודי שלא הכיר במשך חצי יום באוטובוסים עד לחיפה, וכשנכנסו לחדרו של ה'בית ישראל' שקיבל את הרב גרוסמן בסבר פנים יפות ושאל לרצונו, נעמד ראש הישיבה בצד, הצביע על מלווהו ואמר בפשטות: "יש לו שאלה אל הרבי"…

רעיון זה דרש הרה"ק רבי מנחם מנדל מווישאווא על הפסוק בפרשת ויקהל "לחשוב מחשבות – לעשות": אם עלתה ברעיונך מחשבה טובה, אל תיתן לה להיאבד ולהתמוסס. נסה להעביר אותה לפן המעשי בהקדם.

כמובן שאסור לפעול בפזיזות, ולכן יש קודם "לחשוב מחשבות" ולא לפעול מהבטן, אולם ברגע שיש לנו רעיון טוב, ננסה "לעשות" אותו. אם אפשר לקיים את כולו כרגע, לכל הפחות ננסה להעביר אותו לכלי מעשי, כמו להתחיל חלק ממנו, או להעלות את הרעיון על הכתב. 

הרב יעקב גולדברג הוא מטפל רגשי ומייסד שיטת 'שכל הנפש'

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים