שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "מודה לישראל על הסיוע בתקופה קשה זו"
נשיא קפריסין
נשיא המדינה קיים היום פגישת עבודה מדינית עם נשיא קפריסין המבקר בישראל: "אני שמח על ההבנות האחרונות שיאפשרו לחדש את הטיסות והתיירות בין ישראל לקפריסין"
תגיות:
הנשיא ריבלין עם נשיא קפריסין המבקר בישראל | צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין קיים הבוקר פגישת עבודה מדינית עם נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס, Nicos Anastasiades, המבקר בישראל.

הנשיא ברך את נשיא קפריסין על ביקורו בישראל והתייחס לשיתוף הפעולה החם בין המדינות וההבנות המסתמנות בנוגע ל"דרכון הירוק": "כפי שהוכיח לנו נגיף הקורונה, האתגרים של ימינו אינם יודעים גבולות ועלינו לעבוד יחד על מנת להתמודד עמם. אני שמח על ההבנות האחרונות שיאפשרו לחדש את הטיסות והתיירות בין ישראל לקפריסין וקורא למדינות נוספות לאמץ את 'הדרכון הירוק'".

"בנוסף ליחסים הבילטרליים החמים בינינו, שיתוף הפעולה הטרילטרלי האסטרטגי שלנו עם יוון, במיוחד בתחום האנרגיה, הוא מרכיב מרכזי ביציבות האזורית ובפיתוח הכלכלי. לאור שיתוף הפעולה ההדוק הזה, עלינו להמשיך לעבוד יחד ולא לתת לאף אחד לערער את היציבות האזורית שלנו. איראן ושלוחות הטרור שלה, כמו חיזבאללה, מאיימים לא רק על ביטחונה של ישראל, אלא על כל מדינות האזור ועלינו להתאגד בהתמודדות עם האיומים הללו".

הנשיא התייחס להחלטה המסתמנת של בית הדין הבינלאומי בהאג ואמר: "למרבה הצער, אנו עדיין רואים כיצד נעשה שימוש במוסדות בינלאומיים למטרות פוליטיות. כיום, הפלסטינים משתמשים בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, שהוקם במטרה להתמודד עם הפשעים הקשים בעולם, כנשק פוליטי נגד מדינת ישראל הדמוקרטית. ברצוני לנצל הזדמנות זו לקרוא לכל מדינות העולם לדחות את המאמצים הללו לערב את בית הדין בסכסוך פוליטי", אמר הנשיא והודה לנשיא קפריסין על תמיכת ארצו בישראל בזירה הבינלאומית.

נשיא קפריסין, ניקוס אנסטסיאדיס הודה לנשיא על דבריו ואמר: "תודה לך על קבלת הפנים החמה. כעת כשהעולם כולו נאבק במגיפה הקשרים החמים בין המדינות שלנו, חשובים יותר מתמיד. אני רוצה להודות לישראל על הסיוע שהעניקה לקפריסין בתקופה קשה זו. אני שמח ומוקיר תודה גם על הקשרים החמים לא רק בין ממשלות אלא בין העמים. יש לנו תכנית עשייה שאפתנית לשיתוף פעולה בין המדינות ואף מחוץ לגבולות המדינה, בתפוצה הקפריסאית. אשמח מאוד לארח אותך בארצי בהקדם, עוד בטרם תסיים את תפקידך."

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים