שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » מודרנה: החיסון שלנו לקורונה יעיל ב-94.5%
פריצת דרך
מודרנה הודיעה כי החיסון שלה יעיל ב94.5% וכי אפשר לאחסן אותו בטמפרטורת מקרר ביתי רגיל עד 30 יום, • המנייה עלתה ב12% בטרום מסחר בוול סטריט
החיסון של מודרנה | צילום: rafapress, שאטרסטוק


לאחר שפייזר צבעה את הכותרות הראשיות השבוע עם התוצאות הראשוניות והחיוביות מניסוי החיסון שלה לקורונה, עכשיו הגיע תורה של יריבתה מודרנה ליהנות מאור הזרקורים. החברה הודיעה היום כי הצליחה להשיג יעילות של 94.5% בנוסחת החיסון לקורונה.

בקרב משתתפי המחקר נצפו 95 מקרי הדבקה בקורונה, רק חמישה מהם היו בקבוצה המחוסנת, ו-90 בקבוצה שקיבלה את הפלצבו, מתוכם 11 מקרי תחלואה קשה. התוצאות מצביעות על כך שהחיסון גורם לתגובה החיסונית המגנה על האנשים מפני נגיף הקורונה.

לאחר הדיווחים על המחדל בנושא ההסכם המאוחר מול פייזר, דווקא אצל מודרנה כזכור, ישראל חתמה כבר ביוני על הסכם, והשקיעה כבר כ־60 מיליון דולר בהבטחת מנות החיסון של החברה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הבטיח גם כי בזכות "קשריו האישיים" הוא דואג לכך שישראל תוקפץ לקדמת התור הארוך של המדינות שירצו לקבל את החיסון.

היתרון המשמעותי של החיסון של מודרנה מול פייזר, הוא עניין השינוע והאחסון, כאשר את החיסון של מודרנה ניתן לאכסן בטמפרטורת פריזר רגילה (מינוס 20 מעלות) עד חצי שנה, ובטמפרטורת קירור (2-8 מעלות) עד 30 יום, בשונה מהחיסון של פייזר שמצריך הקפאה של 70- מעלות, דבר אשר מסרבל מאוד את השינוע והשימור של החיסונים.

בוול סטריט עדיין לא נפתח המסחר, אולם מודרנה כבר מזנקת ב-12 אחוזים בשלב הטרום-פתיחה, ומשפיעה כמובן לחיוב על השוק שצפוי להיות הערב ירוק. מי שלא נהנית מהבשורה היא פייזר, שרושמת ירידה של שני אחוזים.

בתל אביב היה המסחר שקט ורגוע, אולם ההודעה הביאה לעליות של מעל לאחוז במדד תל אביב 35 ויותר מ-2.5 אחוזים במדד הנדל"ן. באירופה טיפסו המדדים, כשמדד פריז קאק התנודתי קפץ ב-2.4 אחוזים

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים