שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » מודרנה החלה ניסוי בתינוקות וילדים
בקרוב בישראל?
מודרנה כבר הספיקה לגייס 750 נסיינים, שקיבלו את המנה הראשונה של החיסון לקורונה ומתכוונת בסך הכול לגייס 7,000 משתתפים לניסוי
תגיות:
החיסון של מודרנה | צילום: rafapress, שאטרסטוק

חברת החיסונים מודרנה הודיעה היום (שלישי) כי החלה לבחון את החיסון שלה נגד מחלת הקורונה גם בילדים מגיל 6 חודשים ומעלה. הילדים הראשונים כבר קיבלו את החיסון.

החברות מודרנה ופייזר, אשר שתיהן פיתחו חיסונים מבוססי RNA, כבר החלו בבדיקת החיסון על בני נוער מגיל 12 ומעלה. התוצאות של חיסונים אלה לא פורסמו, אך גם לא נודע עד כה על בעיות בטיחות יוצאות דופן.

מנכ"ל החברה סטפן בנסל מסר כי "המחקר הזה על ילדים יעזור לנו להעריך את מידת הבטיחות והתגובה החיסונים לחיסון שלנו בקרב האוכלוסייה הצעירה והחשובה".

מודרנה כבר הספיקה לגייס 750 נסיינים, שקיבלו את המנה הראשונה של החיסון לקורונה ומתכוונת בסך הכול לגייס 7,000 משתתפים לניסוי, תוך שהיא לא צופה בעיה. במסגרת זו, החברה עובדת כתף אל כתף עם רופא ילדים ורופאים המתמחים ברפואת תינוקת בכדי לגבש תוצאות כחלק מהניסוי, בעיקר בארה"ב ובקנדה. חלק מהרופאים אף רותמים את ילדיהם לטובת הניסוי, שיתקיים במלואו תחת פיקוח הדוק של הרופאים.

בישראל, כבר חוסנה רוב האוכלוסייה הבוגרת. לכן מבצע החיסון של בני הנוער צפוי להתחיל מיד לאחר אישור החיסון לקבוצת גיל זו, כמובן בתנאי שתוצאות הניסוי יהיו טובות, הן מבחינת יעילות והן מבחינת בטיחות. 

הודעת מודרנה מגיעה לאחר שבחודש שעבר הודיעה פייזר, המייצרת חיסון מתחרה המשתמש באותה שיטת mRNA כי החלה בניסוי לבני  15-12 (החיסון של פייזר כבר מאושר לשימוש בגילי 16 ומעלה). בכירים ברשויות הבריאות בארה"ב כבר טענו כי אם תוצאות הניסויים יהיו חיוביות ניתן יהיה לחסן את תלמידי התיכון והחטיבות בסתיו הבא, ואת ילדי היסודי בתחילת 2022.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים