שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "זן דלתא מדבק הרבה יותר מהנגיף המקורי"
בנט בהצהרה
ראש הממשלה: "אנחנו כממשלה נדבר אתכם בגובה העיניים, נבצע את הפעולות הנדרשות, נעשה הכל כדי לצמצם את הפגיעה בשגרת החיים ולשמור על הבריאות שלכם"
תגיות:
נפתלי בנט במצגת בנושא הקורונה | צילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה, נפתלי בנט, שר הבריאות, ניצן הורוביץ, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, וראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי פרייס, קיימו הערב (רביעי) מסיבת עיתונאים במשרד רה"מ, בירושלים. "מוטציית הדלתא שוטפת את העולם. בדקות הקרובות נציג איך אנחנו בישראל יכולים להתגבר עליה ביחד, הממשלה והציבור", אמר בנט.

"מטרת העל שלנו היא שמירה על בריאות הציבור לצד קיום שגרת חיים וכלכלה. כלומר, להילחם בקורונה עם מינימום סגרים. בשנה וחצי שחלפו מתו מקורונה בישראל למעלה מ-6,400 איש, והמדינה ישבה בסגר 120 ימים. חלק מתלמידי ישראל ישבו בבית וקמלו במשך 200 ימים, כשלפעמים ההורים לא ידעו האם למחרת פותחים או סוגרים את בתי הספר".

"בממשלה החדשה בראשותי, יחד עם שר הבריאות וצמרת משרד הבריאות, אנחנו ננסה דרך אחרת – יותר שקיפות ופחות סגרים. במקום לומר כל היום מה סוגרים, אנחנו נבדוק איך אפשר להמשיך להפעיל באופן לפתוח".

"החיסונים עשו עבודה טובה אל מול הנגיף המקורי והוציאו אותנו מהגל השלישי. אבל ידענו לאורך הדרך, ואמרנו כמה פעמים, שבמגפות לפעמים מתפתחות מוטציות – וזה מה שקרה. התפתחה מוטציה שנקראת "מוטציית דלתא", שהחלה בהודו, והיא שוטפת את כל העולם עכשיו. זו רק ההתחלה. עוד כמה ימים כל העולם ייצבע בצבעים כאלה. הצבעים האלה מעידים על צמיחה במדינות".

"מוטציית דלתא היא מדבקת הרבה יותר מהנגיף המקורי, ולכן אנחנו רואים את העלייה כמעט בכל העולם. בפער של כמה שבועות זה מיתרגם להרבה יותר חולים והרבה יותר מתים. גם במדינות שיש שיעור גבוה של מתחסנים, אנחנו רואים את אותה עלייה מהירה בימים האחרונים בארצות הברית, בצרפת, באנגליה".

"חשוב לומר, החיסונים מועילים מאד, בלעדיהם היינו עכשיו עם כמות אדירה של חולים קשים ומתים אבל החיסונים לבד לא מספיקים מול מוטציית הדלתא".

"המוטציה חדרה לישראל בסוף מרץ, באפריל ובמאי דגרה והתפרצה – והיא המקור לעלייה זו, לצערי. עד לפני כמה שבועות, כל ישראלי יכול היה לעלות על מטוס ולטוס לכל מדינה, כמה שהיא תהיה אדומה, וכמה שהיא תהיה מלאת מוטציות וזנים. הרבה מאוד ישראלים עם פקלאות עלו לערים הכי אדומות בעולם ואף אחד לא עצר את זה".

"הייתה פה אוטוסטרדה פתוחה לרווחה של מוטציות ונגיפים, זאת הזנחה חמורה שהייתה קיימת במשך שנה וחצי. זה ממש יום הכיפורים של הטיפול בקורונה – וזו שאננות מחפירה שירשנו מקודמנו".

"שבועיים לאחר הקמת הממשלה, ב-29 ביוני, סתמנו את הפירצה הזאת. עכשיו, ישראלים לא יכולים לעלות על מטוס ולטוס למדינה בסיכון הגבוה ביותר. מי שמנסה, אנחנו מורידים אותו מהמטוס. כבר מעל 100 ישראלים הורדו מהמטוס. מי שמנסה להתחכם ומסכן את הציבור הישראלי – לא נאפשר את זה".

"אבל בינתיים, כאמור, המוטציה דגרה, קיננה ופרצה, והיא מתפשטת בישראל במהירות גבוהה. יש עלייה מהירה במספר הנדבקים בישראל, ואם לא נבלום את העלייה, היא תתורגם לחולים קשים וגם למתים".

נפתלי בנט עם מסכה | צילום: חיים צח / לע"מ

"הכי קל זה לעשות את מה שעשו בשנה וחצי האחרונות – להכריז על סגר. אבל אנחנו מעדיפים גישה אחרת. יכול להיות שנצטרך להגיע לאמצעים קשים, אבל אצלנו כליאת אנשים בבית שלהם זה המוצא האחרון".

"בגל החדש הזה של מוטציית הדלתא, אנחנו רוצים לתת הזדמנות לדרך חדשה, דרך אחרת. דרך של אמון, איתכם הציבור. דרך של שיתוף פעולה ורתימת הציבור. להציג את הדברים כמו שהם ולנסות לנצח את הקורונה בלי סגרים. אבל זה תלוי בכם, בציבור".

"והנה החדשות הטובות. החדשות הטובות הן שביחד, הממשלה והציבור, אנחנו יכולים לנצח את מגפת הדלתא, בלי סגרים, אם כולנו נירתם בנחישות מיד".

"אני אסביר, יש לנו שתי אפשרויות פה: אפשרות אחת זה להמשיך להיות אדישים, להגיד 'זו בעיה של הממשלה', ואז אנחנו נזנק ונגיע בסוף לסגר. אפשרות אחרת היא שמהיום הציבור כולו, כל אחד ייקח אחריות, ואז אנחנו יכולים תוך חמישה שבועות להוריד את כל העסק הזה, לנצח. כשאני אומר "אנחנו" – זה הממשלה והציבור ביחד. אבל חשוב לי שתדעו, זה תלוי רק בנו. אנחנו יכולים למנוע אפילו יום של סגר ביחד. אנחנו לא יכולים לבד, כי בסוף הנגיף מדבק מבן אדם לבן אדם. זאת אחריות משותפת שלנו, אבל זה לא דורש בשלב הזה פעולות כואבות או קשות במיוחד. אנחנו לא מדברים על להגביל את הציבור, אלא שהציבור יקפיד".

"אנחנו רוצים להגיע למעין "הסכם עם הציבור" – אנחנו כממשלה נדבר אתכם בגובה העיניים, נבצע את הפעולות הנדרשות, נעשה הכל כדי לצמצם את הפגיעה בשגרת החיים ולשמור על הבריאות שלכם".

"מצד הציבור יש 3 פעולות בלבד: מרגע זה, כולם, עוטים מסיכות במקומות סגורים. לא מוותרים על זה. נכון, זה קצת לא נעים, אבל זה מחיר זעום אל מול סגרים. המסכות, כמה שהן נראות פרימיטיביות, הן ההגנה הטובה ביותר מול מגפת הדלתא ומול נגיפים. זה עובד. מדעית, זה עובד. אני לא מבקש מכם, זאת חובה על פי החוק. מי שלא עושה זאת, מסכן את עצמו, מסכן את המשפחה, מסכן עסקים, שיצטרכו אח"כ להיכנס לסגרים ומעמיד בסיכון את פתיחת שנת הלימודים. אם אתם רואים לידכם מישהו בלי המסכה, תעירו לו".

"מרגע זה ממש משטרת ישראל קיבלה הנחייה ממני לבצע אכיפה של עטיית מסכות. אזרח במקום סגור בלי מסכה יידרש לקנס גבוה. זה הדבר ההוגן. זה לא בסדר שיהיו אנשים שמתעצלים ופוגעים בשאר הציבור. זה לא רק שאתה פוגע בעצמך, אתה פוגע בכולם".

"הדבר השני – צאו להתחסן! החיסונים מועילים מאוד. הם מקטינים את ההידבקות והם מצמצמים את עוצמת המחלה אצל מי שנדבק, אך המחלה יכולה להיות קלה מאוד אם כבר נדבקתם. יש עדיין מיליון וחצי ישראלים שעוד לא יצא להתחסן. צאו להתחסן! עשינו עסקאות מורכבות, חילופים עם דרום קוריאה, דיברנו עם מי שצריך, יש רצף מלאי – צאו להתחסן".

"הדבר השלישי, הוא לשמור על ריחוק חברתי, במיוחד באירועים המוניים. זה אומר שמפסיקים ללחוץ ידיים, מפסיקים להתחבק ולהתנשק חוץ מהמשפחה, פשוט מפסיקים. ובעיקר, מודעות גבוהה לאירועים המוניים. בוודאי, בתוך אולמות, אני מדבר לקראת החתונות, עם מסיכה, עם חיסון, אל תגיעו אם יש ספק ותשמרו על מרחק".

"אני אומר עוד פעם – אם כל הציבור נרתם, בואו ננצח את הדבר הזה. בואו נביס את הנגיף בלי סגרים. בואו נעשה את זה, אנחנו יכולים, אין לשום צעד פה מחיר".

"כמה נקודות לסיום: אני ממליץ לישראלים שלא לטוס לחו"ל. קודם כל אתם יכולים להידבק, ודבר שני אני צופה שבקרוב מאוד המפה תתמלא. אני צופה שבקרוב מאוד, המדינות שאליהם אתם מזמינים, אני רואה את המספרים – כל העולם יהפוך אדום, לכן ממילא זה יבוטל. אז אל תזמינו".

"אנחנו מסמנים את ההתקהלויות הגדולות, של מעל 100 איש, כמוקד שאנחנו צריכים לבחון איך לקיים אותו בזהירות ובאחריות. בימים הקרובים אנחנו וצמרת משרד הבריאות נגבש מתווה איך כן מקיימים חתונה או מארגנים הופעה. כפי שאמרנו, המטרה שלנו היא לומר 'איך כן' ולא 'מה לא'. אני כבר אומר, צפוי שבהמשך הדרך אנשים שיכלו להתחסן ולא הלכו להתחסן לא יוכלו להיכנס למקומות בלי בדיקה שלילית. צריך לקחת אחריות, וזו האחריות של הציבור. לכן אני ממליץ, תקבעו עכשיו עם קופת החולים תור ולכו להתחסן".

"נקודה אחרונה, בני נוער יקרים, בואו נעשה הסכם: אתם תצאו להתחסן, יש עוד מעל 300,000 בני נוער שיכולים להתחסן ולא התחסנו. צאו, תקבעו עכשיו להתחסן, תעטו מסכות, תשמרו על עצמכם ואנחנו מצדנו נעשה הכל כדי ששנת הלימודים הבאה לא תיראה כמו הקודמות. זו הייתה שנה איומה ונוראה ואנחנו באמת רוצים להפוך עולם, כי הכי קל זה לשים אתכם לקמול מול הזומים".

"אני רוצה לומר תודה לשר הבריאות, למנכ"ל משרד הבריאות, לשרון אלרעי פרייס ראש שירותי בריאות הציבור, ואני רוצה לאחל לפרויקטור הקורונה הנכנס, אלוף משנה במיל' סלמאן זרקא, הצלחה בתפקיד. כולכם יחד, ביחד עם אנשי מערכת הבריאות, בהובלה שלכם, פשוט מצילים חיים ועובדים עם שכל ישר. בשם הציבור הישראלי ובשם ממשלת ישראל אני רוצה לומר לכם תודה רבה", דברי בנט.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים