שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » מועצת הביטחון תקיים דיון נגד ישראל
ביידן נכנע
דיווח ערבי: ישראל סירבה לתיווך מצרים מול חמאס. קנצלר אוסטריה הניף את דגל ישראל על גג לשכתו. מקרון בעברית ובערבית: "להפסיק את מערבולת האלימות"
האו"ם | צילום: Songquan Deng, שאטרסטוק

מועצת הביטחון של האו"ם תתכנס ביום ראשון בשעה 17:00 שעון ישראל לדיון פתוח ראשון על הלחימה בעזה. כינוס הדיון במועצת הביטחון צפוי להגביר את הלחץ על ישראל לסיים את המבצע בעזה. כמה מחברות המועצה, בהן סין, תוניסיה ונורבגיה, רצו לקיים דיון בנושא כבר היום בדלתיים פתוחות, אך ארה"ב התנגדה לכך.

הדיון נקבע לאחר שבמשך קרוב לשבוע ארצות הברית עיכבה דיון פתוח בקשת ישראל ומנעה פרסום של שתי הודעות מטעם מועצת הביטחון. בתחילה נקבע הדיון ליום שני אלא שישראל טענה שלא תוכל להשתתף כיוון שמדובר בחג שבועות ודרשה לדחות את הדיון. כתוצאה מכך הוחלט להקדים את הדיון ולקיימו ביום ראשון.

בתוך כך, רשת אל-ערביה דיווחה כי המשלחת הביטחונית המצרית עזבה את ישראל לאחר שזו סירבה להצעת קהיר לרגיעה בעזה. לפי הדיווח, המשלחת הזהירה מפני המשך הפעולה הצבאית, וביקשה מישראל להפסיק את החיסולים הממוקדים של בכירים ברצועה, וכן את התמיכה בהתנחלויות וביהודים העולים למסגד אל-אקצא.

באל-ערביה נטען, כאמור, כי ישראל סירבה להפסקת אש לפני שתסיים את פעילותה הצבאית באופן מוחלט, או "בטרם תחסל את הזרוע הצבאית של חמאס", לשון הדיווח. בשל החלטת ישראל, המשלחת המצרית החליטה להקפיא את שיתוף הפעולה שמתקיים בין המדינות בכמה נושאים.

במקהיל, קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ הנחה היום להניף את דגל הלאום של ישראל על גג משרדו. "דגל ישראל הונף כאות הזדהות עם ישראל", צייץ קורץ. "יש לגנות את פיגועי הטרור על ישראל בכל תוקף. יחד אנו עומדים לצד ישראל". ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לקורץ וצייץ בחשבון הטוויטר: "תודה לך קנצלר אוסטריה ולעם האוסטרי על העמידה לצד ישראל".

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, התייחס גם הוא לאירועים הביטחוניים וצייץ בחשבון הטוויטר בעברית, בערבית ובצרפתית: "מערבולת האלימות חייבת להיפסק במזרח התיכון. אני קורא בתקיפות להפסקת אש ולדיאלוג. אני קורא לרגיעה ולשלום".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים