שיתוף
תגובות
חדשות » מחדל בחולון: שלושה דיירים מתו במעון לבעלי מוגבלויות בעיר | החשד: זיהום במזון
משרד הבריאות בודק
אחת הדיירות איבדה את הכרתה בלילה שבין שבת לראשון, ומותה נקבע לאחר זמן קצר • במקביל, 3 דיירים נוספים פונו לבית החולים לאחר שחשו ברע, ושניים מהם מתו הבוקר •
מיטת אשפוז | צילום: Monkey Business Images,שאטרסטוק

משרד הרווחה חשף הערב (שני) אירוע חריג וחמור במעון לאנשים עם מוגבלויות בחולון – 3 דיירים, בעלי רקע רפואי מורכב, מתו ביומיים האחרונים, והחשד הראשוני הוא שזיהום כלשהו במזון שצרכו במקום הוביל למותם. משרד הבריאות פתח בבדיקת נסיבות המקרה.

הפרשה החלה בלילה שבין שבת לראשון, במעון "בית דפנה" שמופעל על ידי רשת בית אקשטיין. כמה דיירים החלו לחוש ברע, וסבלו משלשולים. בשל כך, רופאת המעון ערכה בדיקות והצוות רפואי לקח מדדים מאחת הדיירות. עם זאת, לאחר זמן קצר היא איבדה את הכרתה, וצוות של מד"א שהוזעק למקום נאלץ לקבוע את מותה בתום ניסיונות החייאה.

במקביל פונו 3 דיירים נוספים לבית החולים וולפסון, והבוקר נקבע מותם של שניים מהם, שגם סבלו ממחלות רקע לא פשוטות. המקרים הובאו לידיעת הרופאה הראשית של משרד הרווחה, והיא דיווחה על האירוע לרופאה המחוזית של משרד הבריאות. צוות מטעם המשרד הגיע למעון, גילה ליקויים במטבח ופתח בחקירה. בהוראת משרדי הבריאות והרווחה, המטבח נסגר עד לסיום הבדיקה. עם זאת, החשד הראשוני כרגע מתמקד באפשרות של זיהום במזון.

צוות מקצועי של משרד הרווחה הגיע למעון כדי לסייע לצוות המקצועי לטפל בדיירים, וללוות את המעון עד לתיקון הליקויים וסיום הבדיקה. כמו כן, מנכ"לית המשרד סיגל מורן הנחתה להקים ועדת בדיקה להתנהלות המעון. עוד הורה המשרד לרשת בית אקשטיין לתגר את צוות המעון במטפלים ובאחות.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים