שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » מחוסנים יוכלו לטוס לקפריסין ללא בידוד
מסתמן
לאחר הסכם התיירות שנחתם עם יוון, היום נחת בארץ נשיא קפריסין במטרה לחתום על הסכם דומה שייאפשר לתיירים מהארץ לטוס לאי השכן ללא הגבלות
תגיות:
שר החוץ גבי אשכנזי עם שר החוץ הקפריסאי | צילום: משרד החוץ

משלחת מקפריסין שכללה את הנשיא ניקוס אנסטסיאדיס ושר החוץ, ניקוס כריסטודולידיס, נחתה היום (ראשון) בישראל. הנציגים נפגשו מוקדם יותר עם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, שם סיכמו על הבנות משותפות באשר לפתיחת התיירות. לאחרי כן פגשו בשר החוץ גבי אשכנזי, ובשעה 18:00 צפוים להיוועד עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

לפי ההסכם, מסתמן כי ישראלים שקיבלו את שתי מנות החיסון יוכלו להיכנס לקפריסין כבר בתחילת החודש הבא, ללא צורך בבידוד. קפריסין נחשבת לסיפור הצלחה בכל הקשור להתמודדות עם נגיף הקורונה כאשר מספר הנדבקים והנפטרים במדינה נמוך מאוד ביחס לגודל האוכלוסייה.

שר החוץ, גבי אשכנזי אמר בפתח פגישתו עם שר החוץ הקפריסאי, ניקוס כריסטודולידיס: "אני שמח לארח את ידידי, שר החוץ של קפריסין בביקורו השני בישראל. זוהי הפעם הרביעית שאנו נפגשים, דבר המראה את היחסים הקרובים בין המדינות שלנו".

"אני רוצה לברך את ממשלת קפריסין, ובאמצעותך, גם להודות לנשיא, על ההכרה בתעודת המתחסן, דבר שיאפשר תוך מספר שבועות הגדלת כמות התיירים המחוסנים מישראל. זאת גם בהמשך לסיכום בינינו על פתיחת השמיים לתיירות על בסיס בדיקות קורונה מתחילת מרץ".

"באוקטובר האחרון ציינו 60 שנה ליחסים בין המדינות. מדובר במערכת יחסים מצוינת, המבוססת על שותפות ערכים, אינטרסים משותפים, ביטחון ויציבות".

"בפגישתנו נדון גם בנושאים בילטרליים ואזוריים, ביניהם גם החלטת בית הדין הפלילי בהאג. ישראל דוחה את ההחלטה המקוממת של בית הדין, שהינה שגויה מבחינה משפטית עם השלכות מדיניות מזיקות מאוד הן למוסד בית הדין והן ליחסינו מול הפלסטינים. היא נותנת פרס לטרור הפלסטיני ולסרבנותה של הרש"פ לשוב למשא ומתן ישיר עם ישראל. אנו קוראים למדינות שלא לאפשר את ניצולו הפוליטי של בית הדין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים