שיתוף
תגובות
כלכלה » נדל"ן » מחירי הדיור בישראל יורדים לראשונה מ-2007
דו"ח בינלאומי
מחירי הבתים בבריטניה עולים למרות כלכלה שנפגעה קשות • התנופה במחירי הבתים הגדולים בארה"ב נמשכת • עלייה משמעותית במחירי הדירות בקנדה • ומה בישראל?
שוק הדיור | צילום: שאטרסטוק

שווקי הדיור בעולם מפגינים חוסן כללי, על אף ירידות מחירים בשווקי דיור ספציפיים, כך עולה מסקירה מקיפה של מגזין הנדל"ן הבינלאומי 'פרופרטי גייד גלובל'.

מהסקירה עולה, כי מחירי הבתים בבריטניה עולים למרות כלכלה שנפגעה קשות, וכי התנופה במחירי הבתים הגדולים בפרברי ארה"ב נמשכה גם בסוף 2020, למרות המשבר בשוק היוקרה בניו-יורק.

לפי המגזין, עליית מחירי הבתים בסינגפור נקטעה והתחלפה בסטגנציה ואילו בקנדה נרשמת עלייה משמעותית במחירי הדיור.

שוק הדיור באוקראינה ממשיך גם הוא להתאושש, כאשר שוק הדיור בצ'ילה מאבד קיטור ומתקרר במהירות. בברזיל, שוק הדיור יציב ואילו צמיחת מחירי הדיור במקסיקו, מאטה שנית. שוק הדיור בנורבגיה, מפגין שיפור.

ירידה במחירי הדיור בישראל

בהתייחס לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ולנתוני שטח אודות עסקאות בשוק הדיור הבכיר, טוען מגזין הנדל"ן הבינלאומי פרופרטי גייד גלובל, כי "מחירי הדיור יורדים כעת בישראל".

בסקירה שפורסמה בימים האחרונים ומוקדשת לשוק הישראלי, נטען כי התכווצות שוק הדיור בישראל היא המהותית ביותר מאז הרבעון השני 2007 וכי לראשונה צנחו המחירים במונחים שנתיים ממוצעים של כ-3%. זאת, על פי מכלול נתונים סטטיסטיים, כולל נתוני הלמ"ס.

לדברי עורך הסקירה, בין השנים 2009 ל-2017 נהנה שוק הדיור הישראלי מעליית מחירים חדה בשיעור שנתי ממוצע של 8.2%, או 6.9% בניכוי האינפלציה.

הירידות החדות באשקלון

העיר הדרומית אשקלון, על פי הסקירה, ספגה את צניחת המחירים החדה ביותר (4.85% מינוס) ואילו ת"א (2.27% מינוס) וחיפה (1.83% מינוס), ספגו אף הן ירידות משמעותיות. "עם זאת, תל אביב היא אזור המגורים היקר והמבוקש בישראל, כאשר המחיר הממוצע של דירה בבעלות מסתכם בכ-833 אלף דולר ארה"ב, לעומת 646 אלף דולר ארה"ב בר"ג ו-623 אלף דולר ארה"ב בירושלים הבירה", נכתב בסקירה.

"מחירה הממוצע של דירה בבאר שבע, הדיור הזול בישראל, עומד עתה על 317 אלף דולר ארה"ב", כותבים עורכי המגזין.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים