שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בארץ » מחירי הדירות עלו בשנה האחרונה ב-13.0%
הדו"ח מציג
נשיא המדינה יצחק הרצוג קיבל לידיו היום את דו"ח בנק ישראל לשנת 2021, בבית הנשיא. הדו"ח השנתי הוגש לנשיא על ידי נגיד בנק ישראל אמיר ירון
הנשיא יצחק הרצוג ונגיד בנק ישראל, פרופ׳ אמיר ירון | צילום: חיים צח / לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיבל לידיו היום את דו"ח בנק ישראל לשנת 2021, בבית הנשיא. הדו"ח השנתי הוגש לנשיא על ידי נגיד בנק ישראל אמיר ירון. הנגיד הציג בפני הנשיא את עיקרי הדו"ח והיעדים הכלכליים של הבנק לשנה הקרובה.

בתום הצגת עיקרי הדו"ח לשנת 2021 נשיא המדינה אמר: "בנק ישראל הוא מוסד חשוב ביותר ליציבות המשק והכלכלה ולהתפתחותה של המדינה. גדולתו של חוק בנק ישראל היא בהבטחת יציבותו ואי תלותו של בנק מרכזי בישראל. בנק המדינה חייב להיות בלתי תלוי ולנהוג על פי שיקולים שמונחים על פי החוק".

הנשיא הודה לנציג בנק ישראל ולעובדי הבנק וסיכם: "אני מודה לכם על המקצועיות ועל התפקיד החשוב שאתם ממלאים, כולל התפקיד שמילאת, נגיד בנק ישראל, במשבר הקורונה על כל גליו. עכשיו המשק יוצא לצמיחה משמעותית, אך צריך לזכור שבצד צמיחה משמעותית יש הרבה נפגעים, הרבה אנשים שידם אינה משגת ושיוקר המחיה משפיע על החיים שלהם ושל כולנו. אני מאחל בהצלחה, ומקווה שתמצאו פתרונות יחד עם משרד האוצר והממשלה בכדי להגיע לאיזון הנדרש".

נגיד בנק ישראל, פרופ׳ אמיר ירון, הודה לנשיא על המעמד ואמר: "כבוד הוא לי להגיש לך את דו"ח בנק ישראל לשנת 2021. זהו רגע מרגש עבורי ועבור אנשי בנק ישראל. הדוח מנתח מגוון סוגיות עומק, בלב השיח הכלכלי בארץ, והתובנות וההמלצות שעולות ממנו יסייעו לקידום הכלכלה הישראלית בעתיד.סקרנו שנה לא שגרתית, שנה שהתחילה עם סגר, במהלכה נרשמו שיאי תחלואה ועם זאת הסתיימה עם כלכלה חזקה יותר, וצמיחה מרשימה של 8.2%".

"עם זאת ההתאוששות לא אחידה, יש מקומות בחברה הישראלית שלא הצליחו להתאושש מהמשבר, ואל לנו לזנוח אותם. בראייה בינ״ל, הצמיחה החזקה הזו בולטת גם בהשוואה למדינות מפותחות אחרות. זו תעודת כבוד לכלכלה ישראלית, על כל חלקיה – מרמת העובד הישראלי היצירתי, דרך מגזר עסקי דינאמי ועד קבלת החלטות נכונה באופן כללי של קובעי המדיניות. כאן היה גם חלק לבנק ישראל ואני בהחלט גאה בו".

עיקרי הדו"ח:

• המשק והמדיניות הכלכלית בצד הקורונה ובהשפעתה- התוצר המקומי הגולמי צמח ב-2021 ב-8.2%, והתוצר לנפש – ב-6.4%. ברבעון הרביעי של השנה הגיע התוצר לרמה התואמת את מגמת צמיחתו טרם משבר הקורונה.

שוק הדיור- מחירי הדירות עלו בשנה האחרונה נומינלית ב-13.0%, ושכר הדירה עלה ב-3.3%.

הגורמים להתאוששות התעסוקה ממשבר הקורונה- גידול התעסוקה שיקף בעיקר ירידה בעוצמת השפעתם של גלי התחלואה על הפעילות הכלכלית ועל הנגישות של מקומות העבודה לאחר מבצע החיסונים ושינוי מדיניות הממשלה, ובמסגרתה ההימנעות מסגרים כלליים. לחזרה לתעסוקה תרם גם שימור הקשר בין עובדים למעסיקים במהלך המשבר באמצעות מנגנון החל"ת.

סוגיות ברווחה- למרות השיפור הכולל של מצב התעסוקה במהלך שנת 2021, גם בסוף השנה מספר משקי הבית ללא מועסקים בחברה הערבית ובחמישון ההכנסה השני של כלל האוכלוסייה נותר גבוה ביחס לתקופה שלפני המשבר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
רק אלה שיסתכנו ללכת רחוק מדי יכולים אולי לגלות עד כמה רחוק אפשר ללכת

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים