שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » מחלימים מבוגרים בסיכון גבוה לחלות שוב
החלמתם מקורונה?
מחקר מצא כי מבוגרים בני 65 ומעלה המחלימים מקורונה נמצאים בסיכון גבוה להידבקות חוזרת בנגיף, עם זאת, הסיכון כלל מחלימי הקורונה להידבק שוב הינו נמוך

מבוגרים, הישמרו יותר: מחקר חדש שפורסם בכתב העת Lancet מצא כי מבוגרים בני 65 ומעלה המחלימים מקורונה נמצאים בסיכון גבוה להידבקות חוזרת בנגיף. כמובן נתון זה נרשם בצל מחקרים קודמים שנעשו בשנה האחרונה שמצאו כי הסיכון כלל מחלימי הקורונה להידבק שוב הינו נמוך.

החוקרים ניתחו נתונים מבדיקה של 69% מהאוכלוסייה במדינה, כארבעה מיליון איש שנבדקו במהלך שנת 2020. כאשר מתוך סך הבדיקות החיוביות, מצאו החוקרים שרק כ-0.65% נמצאו עם הדבקה חוזרת, שיעור נמוך פי חמישה משיעור ההדבקה של אנשים שנדבקו לראשונה – שעמד על 3.27% בדיקות חיוביות לקורונה.

בנוסף, החוקרים מצאו כי מחלימי קורונה בני 65 ומעלה היו עם הגנה של 47% בלבד מפני הדבקה חוזרת, בהשוואה למחלימים צעירים, אצלם נמצאה הגנה של 80% מהדבקה חוזרת במחלה.

"המחקר שלנו מאשר את מה שנצפה בפרסומים קודמים, לפיו זיהום חוזר בקורונה נדיר בקרב מחלימים צעירים ובריאים, אך קשישים נמצאים בסיכון גבוה יותר להדבקה חוזרת", אמר ד"ר סטין אתלברג, אחד ממחברי המחקר, "הממצאים מבהירים עד כמה חשוב להגן על קשישים במהלך המגפה".

החוקרים הבהירו כי המחקר נערך במהלך הגל הראשון והשני של המגפה בדנמרק, טרם הופעתם וזיהויים של הווריאנטים השונים, שלדעת מומחים מדבקים יותר ולכן אין להסתמך על הנתונים. כמו כן, בנוסף חברי המחקר אמרו כי לא זיהו הוכחה לכך שההגנה אצל מחלימים דועכת כבר אחרי שישה חודשים ממועד ההדבקה, אך מכיוון שמדובר בנגיף חדש לקהילה המדעית, עדיין לא ידוע כמה זמן נמשכת החסינות אחרי ההדבקה.

באשר לאורך ההגנה הטבעית לאחר ההחלמה מהנגיף, ניתן לראות מחקר קודם שפורסם בפברואר האחרון ובוצע במכון ביובנק הבריטי, מצא כי אצל 99% מ-1,700 חולי קורונה נמצאו נוגדנים שלושה חודשים אחרי ההדבקה, ולאחר שישה חודשים נמצאו נוגדנים בקרב 88% מהם. הנוגדנים נמצאו בשכיחות גבוהה יותר בקרב נבדקים צעירים: 13.5% מבני 30 ומטה נמצאו עם נוגדנים חיוביים נגד קורונה במהלך המחקר, בהשוואה ל-6.7% בקרב בני 70 ומעלה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים