שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מחלימים שלא נבדקו יוכלו לקבל תו ירוק
בכפוף לבדיקה סרולוגית
התנאי הוא בכפוף למנת חיסון אחת לפחות, ללא קשר לסדר הבדיקה והחיסון. תוקף התעודה במקרה כזה יהיה עד 22 במארס 2021. לפי המסמך, הארכת תוקף התעודה "תיבחן מעת לעת"
ילד עם תו ירוק | צילום: באדיבות המצלם

מחוסנים במנה אחת או שתיים יוכלו לקבל מהיום (ב') תו ירוק אם יציגו בדיקה סרולוגית שתעיד על כך שנדבקו בעבר בנגיף – כך החליט משרד הבריאות.

כזכור, עד היום ישראלים שנדבקו בקורונה לפני שחוסנו, אך אין להם תיעוד רפואי בעניין, לא היו זכאים עד כה לתעודת מחלים ולתו ירוק.

משרד הבריאות פרסם היום עדכון לנוהל הגדרת מחלים מקורונה, שלפיו תוצאה חיובית בבדיקה סרולוגית מסוג אנטי-N תקנה תו ירוק בהשלמת מנת חיסון אחת לפחות, ללא קשר לסדר הבדיקה והחיסון. תוקף התעודה במקרה כזה יהיה עד 22 במארס 2021. לפי המסמך, הארכת תוקף התעודה "תיבחן מעת לעת".

הנוהל העדכני של משרד הבריאות כולל שינויים נוספים בהכרה במחלימי מקורונה והנפקת תעודת מחלים. אחד השינויים הוא שאדם יוגדר מחלים אם יקבל תשובה חיובית גבולית בבדיקת אנטיגן שנעשית בעמדה שמוכרת על ידי משרד הבריאות, וכן תשובה חיובית גבולית בבדיקת PCR שיבצע עד 72 שעות לאחר מכן. הנוהל גם מאפשר לקופות החולים להכיר בהחלמה של אדם במקרים חריגים שלא הוגדרו.

בנוסף, משרד הבריאות מבטל את חובת הבדיקה הסרולוגית לצורך אימות תעודת התחסנות מחו"ל. הוא גם מכיר באישור החלמה שהונפק בחו"ל על בסיס הצהרה בצירוף תיעוד רלוונטי, ללא צורך בהצגת בדיקה סרולוגית.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. נכתב כי תוקף התו הירוק הינו עד 31.3.21 לציין כי מועד זה חלף כבר ככל הנראה נפלה טעות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים