שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » מחלקה יחידה לחולי קורונה הלוקים בנפשם
בצל הקורונה
התפשטות נגיף הקורונה בישראל הציבה בפני מערכת הבריאות אתגר לא פשוט – התמודדות עם חולי קורונה במצבים פסיכיאטריים אשר בצל ההגבלות מסוגלים להוות איום על הצוות הרפואי המטפל
בית החולים שיבא תל השומר | צילום: emkaplin, שאטרסטוק

בבית החולים 'שיבא' בתל השומר הוקמה בשבועות האחרונים מחלקה מיוחדת ויחידה מסוגה בעולם, "המחלקה לטיפול בחולי קורונה הלוקים במחלות נפש".

מתברר, כי המאבק בנגיף הקורונה הבלתי צפוי, הציב אתגר לא פשוט בפני הצוותות הרפואיים בבתי החולים – התמודדות עם חולי קורונה הלוקים במחלות נפש הנדרשים לפתע לשהות בבידוד מוחלט תוך ניתוק מהסביבה הטבעית התומכת בהם.

את ההחלטה הראשונית לפתיחת 'יחידת קורונה' לחולים פסיכיאטריים, קיבלו פרופ' יצחק קרייס מנהל בית החולים 'שיבא' יחד עם עמיתו פרופ' אמתי זיו, האחראי גם למערך הפסיכיאטריה בבית החולים. כך דווח ב'ישראל היום'.

פרופ' זיו מציין, כי "כבית חולים שהוביל את נושא הקורונה מהיום הראשון, היה ברור שעולם בריאות הנפש יזדקק למענה – היחידה הפסיכיאטרית בשיבא קלטה את כל חולי הקורונה שהם גם מטופלי נפש. מתחילת המגיפה הועברו אליה, במצטבר, 20 מטופלים, חלקם מבתי חולים פסיכיאטריים – אברבנאל, שער מנשה ומזור, והאחרים מבתי החולים איכילוב, הלל יפה, שערי צדק, הדסה עין כרם וסורוקה".

ד"ר אסף כספי, מנהל מחלקה א' בבית החולים ציין: "ידענו שרוב החולים כאן יהיו במצב פסיכוטי, ולכן כל אחד מהם מתקבל על ידי רופא, שתי אחיות ומאבטח. כשמדובר במטופל אלים, מספר המאבטחים עולה – כל אחד מהם היה לבוש בחליפת מגן, שמעליה סרבל כחול מכותנה, שאי אפשר לקרוע. הוא מצויד במשקפיים נוספים מתחת למשקף המגן, למקרה שחולה יצליח לתלוש אותו".

לדברי יאנה (41) האחות האחראית במחלקה, "למרות החששות והתארכות המשמרות ל-12 שעות אף אחד מ-15 האחים והאחיות המאיישים את המחלקה, לא ביקש לעבור לתפקיד אחר".

"בגלל שהמטופלים לא יכולים לראות את הפנים שלנו, אנחנו כותבים את השמות על המשקף. חשוב לנו שיראו אותנו דרך החלון של חדר הבקרה, כדי שיכירו אותנו בלי המיגון. לפעמים הם מציצים עלינו, מתוך סקרנות". היא הוסיפה, כי קיבלה פניות מקולגות בחו"ל שביקשו ללמוד את המודל הישראלי להתמודדות עם חולים פסיכיאטריים.

בתוך כך, דווח כי המרכז הרפואי שיבא ו־NIH, המכון הלאומי לבריאות בארה"ב, ישתפו פעולה למציאת תרופה וחיסון לקורונה. על פי הדיווח, בית החולים 'שיבא' יעביר למרכז לחקר החיסונים שבמכון הלאומי דגימות דם, פלסמה ואת הווירוס עצמו מחולים שנדבקו בישראל, וכן כל מידע רלוונטי שבית החולים אוסף ומרכז במסגרת מחקרים קליניים שהוא מבצע בעצמו ומחקרים שמתבצעים בשיתוף עם חברות תרופות בינלאומיות. כאשר NIH מצידו יספק ל'שיבא' את כל המידע שברשותו על הנגיף, כדי להאיץ את המחקר למציאת התרופה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים