שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » "מחנך שלא חושב על תלמידו הוא פועל בניין"
נשיא המועצת
מרן הגר"ש כהן סיפר על תלמידו שעזב את הישיבה לבקשת אביו: "ישבתי איתו במשך זמן רב בכיתי איתו, התרגשתי איתו, כמובן הבחור שב אל לימודו ב"ה"
נשיא המועצת חכם שלום כהן | צילום: שמואל לוגאסי

רגע לפני הסגר נערך כינוס רבנים מצומצם ע"י תלמודא הפועל להקניית והעשרת ידע בלימוד הגמרא ע"י אברכים בלימודים פרטיים. בכינוס דנו הרבנים בנושא הסגר הקרוב וההשפעות על התלמידים וגרימת הנזק עקב הלמידה מרחוק.

הרבנים העלו את הדרך והכלים להתמודד מול המצב וציינו כי על המחנכים להיות בקשר עם התלמידים בכל עת על מנת למנוע נתק נוסף עם סגירת מוסדות החינוך.

מקורבם של גדולי ישראל הרב יהודה חזן שהביא את דבריו של נשיא מועצת חכמי התורה מרן ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן שליט"א בכינוס סיפר את הסיפור הבא מנשיא המועצת הנותן את דרך הפעולה הצריכה להיות בין המחנך לתלמיד.

את הסיפור סיפר נשיא המועצת בזה הלשון: "יום אחד הבחנתי כי אחד מן הבחורים בישיבה נעדר, זה כמה ימים. פניתי למשגיח ושאלתי אותו על כך, המשגיח אמר כי אביו של הבחור החליט להוציאו מן הישיבה ולהכניסו לשוק העבודה, כדי שיוכל להתפרנס".

"פניתי מיד לאביו של הבחור", מספר מרן ראש הישיבה. "ובשיחה ארוכה טרחתי לשכנעו לאפשר לבנו לגדול בתורה. לאחר מסע שכנועים הסכים האב בדיעבד, אך מה שנותר זה לדבר כעת עם הבן בעצמו. הזמנתי את הבן לשיחה, והבחנתי כי הבן שידע כי רצונו של אביו שיצא לעבוד ויסייע בפרנסת הבית מתקשה לעזוב את עבודתו ולחזור ללמוד בישיבה".

"ישבתי איתו במשך זמן רב בכיתי איתו, התרגשתי איתו", סיפר מרן שליט"א, "עמדנו על ההווה ועל העתיד שלו בתורה או חלילה, באותו לילה לא הצלחתי להירדם. חשבתי אך ורק על הבחור שיהא חלקו מיושבי בית המדרש ויזכה ללמוד את סוגיות הגמרא בישיבה. כמובן הבחור שב אל לימודו ב"ה", סיפר בהתרגשות.

את דבריו סיכם נשיא המועצת בדברים אלו הנותנים דרך כיצד צריך להיות היחס בין המחנך לתלמידים ובפרט בתקופה שכזו, "רבותי מחנך שלא חושב על תלמידו עשרים וארבע שעות ביממה אינו מחנך. אין הוא אלא פועל בנין"

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים