שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » מחצית מהמושתלים אינם מפתחים נוגדנים
מחקר מטריד
צוות חוקרים בבית החולים בלינסון בפתח תקווה מצא במחקר כי מחצית ממושתלי האברים שהתחסנו לקורונה אינם פיתחו נוגדנים כנדרש לאחר החיסון השני, נשקלת מתן מנה שלישית
חיסון נגד קורונה של פייזר | צילום: lakshmiprasada S, שאטרסטוק

הציבור בישראל נתון באופוריה מסוימת נוכח הימצאות החיסונים ומידת יעילותם בקרב הציבור, אך כעת עולות תוצאות מטרידות ממחקר שנערך בבית החולים בלינסון בפתח תקווה שמצא כי מחצית ממושתלי האיברים, אלו שזקוקים לחיסון יותר מכל ונמצאים בקבוצת סיכון גבוהה אינם מפתחים נוגדנים כיאות.

מחקר חדש שבוצע ע״י ד״ר אסנת יצחקי בן צדוק יחד עם ד״ר בן גל וצוות יחידת אי ספיקת הלב ומושתלי הלב בבית החולים בילינסון בדקו 42 מושתלי לב אשר חוסנו כנגד הקורונה ונבדקו אצלם רמת הנוגדנים לאחר החיסון. נמצא כי 15% בלבד מהמושתלים פיתחו תגובה חיסונית לאחר החיסון הראשון ורק 49% מושתלים פיתחו תגובה חיסונית לאחר שקיבלו את המנה השניה לחיסון.

עוד נמצא כי מטופלים מבוגרים הראו סיכוי גבוה יותר לא לפתח נוגדנים זאת בהשוואה לאחוז נוגדנים גבוה במיוחד באוכלוסיה הבריאה.

זהו מחקר ראשוני מסוגו באוכלוסיית מושתלי הלב המדוכאי חיסון ויש צורך בהמשך מעקב קליני.

מטופלים אלו, נוטים לפתח מחלה קשה יותר עם הדבקה בנגיף הקורונה ועל כן בהתאם לממצאים החדשים יש צורך לשקול מנות נוספות של חיסון בחולים מושתלים ובכללם מושתלי לב.

הסיבה העיקרית לכך היא שהחולים הללו מקבלים תרופות על מנת שלא תהיה דחייה של השתל, והן מונעות מהמערכת החיסונית את פיתוח הנוגדנים. מה שמעניין זה שישנם מושתלים שכן מסוגלים לפתח את התגובה החיסונית, ולא כל כך ברור למה חלק משתייכים לקבוצה כזו או אחרת. זה לא מדגם מספיק גדול, אבל המחקר הזה כמובן גורם לנו לשאול האם אותם מושתלים צריכים לקבל מנת חיסון שלישית ואולי אף רביעית".

תוצאות המחקר מגיעות על רקע הפרסום בביום שישי האחרון, שלפיו לראשונה בעולם יקבלו מדוכאי חיסון, ובהם גם חולי דיאליזה, מנת חיסון שלישית בשל היעדר תגובה או תגובה פחותה לשתי מנות החיסון. במרכז הרפואי שיבא יקבלו השבוע 30 מושתלים מנת חיסון שלישית, וגם בבילינסון – מרכז ההשתלות הגדול בישראל – נערכים למהלך דומה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים