שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » מחקר המנה הרביעית יורחב לחיסוני מודרנה
בשיבא הודיעו
את המחקר, המבוסס על סרולוגיה וחיסוניות של קבוצת הנבדקים הגדולה בעולם (קוהורט), שמונה כ-6,000 איש, תנהל ותוביל פרופ' רגב יוחאי
החיסון של מודרנה | צילום: rafapress, שאטרסטוק

לאחר מחקר שנערך לגבי המנה הרביעית בחיסוני פייזר במרכז הרפואי שיבא – כעת הודיעו בשיבא כי הם מרחיבים את מחקר מתן המנה הרביעית גם לחיסון של מודרנה. המחקר אושר בוועדת הלסינקי המוסדית.

המחקר, ביוזמתה של פרופ' גילי רגב-יוחאי – מנהלת היחידה למניעה ובקרת זיהומים בשיבא, ובשיתוף פעולה עם חברת מדיסון, המשווקת את חיסוני מודרנה בישראל; נועד לבחון את השפעת השילוב של מתן מנה רביעית של חיסון מודרנה למחוסני שלוש מנות של פייזר על מידת החיסוניות וההגנה נגד זן האומיקרון.

את המחקר, המבוסס על סרולוגיה וחיסוניות של קבוצת הנבדקים הגדולה בעולם (קוהורט), שמונה כ-6,000 איש, תנהל ותוביל פרופ' רגב יוחאי.

במחקר צפויים להשתתף כ-150 עובדי בריאות משיבא, שקיבלו את המנה השלישית עד 20 באוגוסט 2021 ותוצאת הסרולוגיה שלהם היא מתחת ל-700. במהלך המחקר יבוצעו לנסיינים בדיקות סרולוגיה ומעקב שוטף אחר תופעות לוואי ורמות הנוגדנים.

פרופ' רגב-יוחאי: "מחקר זה ילמד אותנו על יעילות שילוב חיסונים כמנה רביעית והשפעתה על רמת ההגנה ויעילות המנה הרביעית נגד הקורונה בכלל וזן האומיקרון בפרט. בכוונתנו להשוות את תוצאות מתן המנה הרביעית של מודרנה עם קבוצת ביקורת שקיבלה רק את שלוש המנות הראשונות של פייזר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים