שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מח"ש תחקור את האסון בהר מירון
היועמ"ש החליט
בסיום התייעצות עם היועמ"ש ומ"מ פרקליט המדינה, הוחלט לבחון חשד לפלילים מצד שוטרים בהילולת הרשב"י. ניצב שמעון לביא קיבל אחריות: "אני מוכן לכל בדיקה"
אסון מירון תשפ"א | צילום: דוברות המשטרה

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בפרקליטות המדינה פתחה הבוקר (שישי) בבדיקה לבירור נסיבות האסון בהילולה במירון, בה קיפחו את חייהם 45 בני אדם, על מנת לברר האם עולים חשדות לפלילים מצד השוטרים במהלך האירוע הטרגי.

מטעם היועץ המשפטי לממשלה נמסר כי "בתום התייעצות דחופה שהתקיימה מוקדם יותר הבוקר בראשות היועץ המשפטי לממשלה עם מ"מ פרקליט המדינה, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לעניינים פליליים, ומנהלת המחלקה לחקירות שוטרים, הוחלט כי מח"ש תתחיל מיידית בבדיקה על מנת לברר האם עולים חשדות לפלילים מצד שוטרים במסגרת אירוע האסון במירון".

"בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה הנחה כי משטרת ישראל לא תגבה בשלב זה עדויות משוטרים המעורבים באירוע, במסגרת חקירת המשטרה שכבר נפתחה. אנשי מח"ש כבר פועלים במסגרת הבדיקה, ונמצאים בזירת האירוע. היועץ המשפטי לממשלה ומ"מ פרקליט המדינה יקיימו הערכות מצב נוספות ויקבלו את ההחלטות המתאימות על-פי התקדמות הבדיקה של מח"ש".

המשטרה מסרה בתגובה כי "לאור בקשת מ"י, בדיקת האירוע הטרגי במירון יועבר למח"ש, היום בשעות הבוקר פנה ר' אח"מ ניצב יגאל בן שלום ליועמ״ש לממשלה ופרקליט המדינה, בבקשה לבחון את העברת הבדיקה של האירוע הטרגי במתחם ההילולה במירון למחלקה לחקירות שוטרים (גוף חיצוני שנמנה על משרד המשפטים ואינו קשור למ"י). לפני זמן קצר הודיעו כי קיבלו את עמדת מ"י ובדיקת האירוע בכל הנוגע לתפקודם של השוטרים, תועבר למח"ש. משטרת ישראל תסייע למח"ש ככל שתדרש".

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה אמר במירון כי "ברור שיהיה צורך בבדיקה עצמאית ובלתי תלויה לכלל ההיבטים הנוגעים לתכנון האירוע, היערכות, אחריות, תשתיות וכדומה. אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחות ומתפלל להחלמתם המהירה של הפצועים. בשלב זה כוחות הביטחון וההצלה מרכזים מאמץ בסיוע לזיהוי הקורבנות, הודעה למשפחות, מציאת מנותקי קשר והשבת הציבור לבתים״.

ניצב שמעון לביא, מפקד המחוז, אמר הבוקר: "לילה קשה, לילה טרגי. אני שמעון לביא נושא באחריות הכוללת, לטוב ולרע. אני מוכן לכל בדיקה. אנחנו נערכנו לכלל התרחישים, האירוע הזה קרה. אנחנו בשלב איסוף הראיות כדי להגיע לאמת. מסתובבים סרטונים שאין להם קשר למציאות. ממה שאני קיבלתי שוטרים הצילו פה חיי אדם גם במחיר חייהם. בשלב הזה המאמץ המרכזי הוא פינוי החוגגים מאזור ההר לבתים. אני פונה לציבור לפנות את ההר, אין טעם להגיע לפה".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר אמר מוקדם יותק כי "זו לא העת להפנות אצבע מאשימה עוד לפני קיום בדיקה יסודית של התנהלות האחראים לאסון הקשה בתולדות המדינה, אבל דבר אחד חייב להיות ברור: המשטרה אינה יכולה לחקור את עצמה. חייבת להיות בדיקה יסודית, אובייקטיבית ועל ממשלת ישראל להורות הבוקר על הקמת ועדת חקירה ממלכתית".

עוד הוסיף ח"כ בן גביר: "יש לנו שוטרים נפלאים, ראיתי זאת בעצמי. שוטרים שעזרו לי אישית לצאת מההמון, ראיתי מול עיני שוטרים שעזרו וסיפקו עזרה לפני ולפנים. אולם יחד עם זאת, חייבת להיפתח חקירה רצינית בלתי תלויה שתבחן את התנהלות המשטרה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים