שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מח"ש תחקור את השוטרים שעצרו את זכריא זביידי
בחשד לאלימות
גורמים במערכת אכיפת החוק מתחו ביקורת על התלונה: "צריך להתמקד באסירים שעשו עבירות חמורות. הם לא נפגעו במהלך המפגש עם מערכת אכיפת החוק"
מעצרו של זכריה זביידי | צילום: דוברות המשטרה

במחלקה לחקירות שוטרים החלו לבדוק טענות נגד לוחמי הימ"מ שעצרו את האסיר הביטחוני זכריא זביידי לאחר שברח מהכלא. בתלונה שהגיש עורך דינו אביגדור פלדמן נאמר כי הלוחמים נהגו כלפיו באלימות בעת המעצר. ממח"ש נמסר: "התלונה התקבלה ותיבדק כמקובל".

גורמים במערכת אכיפת החוק מתחו ביקורת על התלונה ומסרו בשיחה ל'מעריב' כי "במשטרה טענו כי המחבלים לא התנגדו למעצר, אז מכאן ועד לטעון שהימ"מ תקף את האסירים יש מרחק אדיר. צריך להתמקד באסירים שעשו עבירות חמורות. הם לא נפגעו במהלך המפגש עם מערכת אכיפת החוק".

ח"כ יואב קיש הגיב: "בממשלה הפלסטינאית הישראלית הראשונה מח"ש חוקרת לוחמי ימ"מ בטענה שהכו את האסיר הנמלט הטרוריסט זביידה בעת מעצרו. מצד שני לאחר שהתברר שהשתלת רוגלות נגד אזרחים ישראלים בניגוד להנחיות החק תוך רמיסת הדמוקרטיה קרתה בישראל, את זה הממשלה הזו לא חוקרת וממסמסת. תשאלו את עצמכם מדוע".

עו"ד אביגדור פלדמן, סניגורו של זכריה זביידי, לאחר שמעצרו הוארך בעשרה ימים, סיפר כי זכריה זביידי רצה להימלט לג'נין, אולם לטענתו, שאר הנמלטים "אמרו שאין להם כוח כי צריך לעלות את כל הר גלבוע ואז לרדת". הוא הוסיף כי זביידי "התפלא שאין שום תוכנית. הם קיוו שתחכה להם מכונית בחוץ. הוא גם ציפה שתהיה עזרה של תושבים ולא הייתה עזרה".

עוד סיפר העו"ד כי המחבל, תושב מחנה הפליטים ג'נין, סיפר כי עם צאתו מהמנהרה, "הוא זרק מבט למגדלי השמירה וראה שלא היה אף אחד".

זביידי עוד סיפר כי המנהרה ממנה הם יצאו הייתה צרה מאוד וכי לקח להם כחצי שעה לעבור את המרחק, לדברי סניגורו, לזביידי נודע על תכנית הבריחה כמעט חודש לפני ההימלטות, והוא הצטרף לשאר המחבלים יומיים לפני שנמלטו. "אמרו לו בוא, אז בא". לדבריו, המנהרה נחפרה באחד התאים בהם לא שהה זביידי. הוא הוסיף כי בכלא גלבוע לעבור מתא אחד לאחר הוא דבר שגרתי.

זביידי סיפר כי הוא ושותפו לבריחה מוחמד עארידה, שנלכד עמו בחניון משאיות, השיגו מזון מעצים ושתו מים מברזים ברחוב.

להגנת מרשו טען עו"ד פלדמן: "עם המעצר הוא קיבל מכות מהחיילים. סתם כי הוא זכריה זביידי. אחרי המעצר הוא לא קיבל מכות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
צחוק משכח כאבים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים