שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מטחים כבדים לדרום, המרכז, השפלה והשומרון
לילה לבן
אזעקות נשמעו בת"א, בגוש דן, בשפלה, בבאר שבע, ביישובים בשומרון, בסביבת נתב"ג ובדרום הארץ. 2 רקטות שוגרו לעבר באר שבע – 7 נפלו בשטחים פתוחים, 5 יורטו
ירי רקטות | צילום: דדי פולד

מטח רקטות נורה הלילה (מוצאי שבת) למרכז ודרום הארץ. בין הערים בהן נשמעו אזעקות היו תל אביב, באר שבע, ראשון לציון, חולון, ראש העין, אשדוד, יישובים בשומרון, סביבת נתב"ג, ויישובי עוטף עזה. במהלך הלילה הירי התחדש בשנית לעבר באר שבע וסביבתה.

בין היתר נפלו רסיסים וחלקי מיירט בבת ים, בשכונת פלורנטין בתל אביב ובראשון לציון – אבל כיפת ברזל יירטה את הרוב הגדול של הרקטות ולמרבה המזל איש לא נפגע מהירי. כיפת ברזל יירטה לפחות חמש רקטות במטח הכבד לאזור באר שבע, לפחות שבע רקטות אחרות נפלו בשטחים פתוחים.

צביקה ברוט ראש עיריית בת ים בראיון ל'חדשות 12' הבהיר כי "אין נפגעים בעיר. יש ככל הנראה שלושה מוקדי נפילה בעיר, באחד המקומות נפלה רקטה שגרמה לנזק לא מאוד גדול לתוואי הרכבת הקלה. במקום אחר היו רסיסיים שגרמו נזק קל לרכבים ברחוב".

דובר מד"א זכי הלר מסר כי נכון לרגע זה (00:45), לא התקבלו במוקד החרום 101 של מגן דוד אדום, דיווחים על נפגעים, כוחות מד"א שסורקים את הדיווחים שהתקבלו, לא איתרו נפגעים כתוצאה מירי הטילים. חובשים ופאראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי לכ- 10 נפגעים קל שנחבלו בדרכם למרחב המוגן, ובנוסף לנפגעי חרדה.

דובר חמאס אבו עוביידה הוציא הודעה מיוחדת לאחר הירי וסיפר שהארגון ירה עשרות רקטות לתל אביב ולאשדוד, וזאת בתגובה על תקיפות צה"ל ברצועה ועל הפלת מגדלי המגורים. כמו כן, הוא שלח מסר לישראל ואיים: "אם תחזרו לתקוף – נתקיף, ואם תוסיפו להגיב – נגיב".

סוכנות הידיעות הפלסטינית שיהאב עדכנה כי מטוסי קרב תקפו למעלה מ-155 פעמים ברצועה לאחר שיגור הרקטות הלילי לעבר יישובי גוש דן. פילוח התקיפות לפי הסוכנות: 60 פגיעות בעזה, 40 בצפון הרצועה, 35 פגיעות במחנות המרכז, ו-20 בחאן יונס. דיווח פלסטיני טען כי צה"ל תקף את ביתו של מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים