שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "מידע מסווג על תקיפת בניין התקשורת"
גנץ לארה"ב
בכיר חמאס אבו מרזוק: "ישראל סירבה להפסקת אש דו-צדדית, דרשה שאנחנו ננצור אש קודם" • גורם ביטחוני: "מגדל התקשורת בעזה שימש את חמאס לצורך לוחמה אלקטרונית"
גנץ ואוסטין | צילום: אריאל חרמוני / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ שוחח עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין. גנץ הודה למזכיר ההגנה על תמיכת הממשל האמריקאי בזכותה של ישראל להגנה עצמית ועל התנחומים שמסר למשפחות ההרוגים כתוצאה מירי הרקטות של חמאס.

גנץ מסר לאוסטין, כי חמאס ממשיכים בירי כנגד אזרחים ובפעולות תוקפניות נוספות, וכי המבצע הצבאי יימשך מתוך מטרה להביא לשקט ארוך טווח. גנץ הוסיף, כי ישראל נוהגת ותמשיך לנהוג באחריות ביטחונית ומדינית והגיעה להישגים צבאיים משמעותיים בימים האחרונים.

במקביל, בכירים במערכת הביטחון העבירו לגורמים רשמיים בפנטגון מידע מודיעיני מסווג, המצביע על פעילות צבאית של חמאס שבוצעה מתוך בניין המשרדים אל-ג'לאא בעזה – שממנו פעלו משרדי סוכנות הידיעות AP, רשת אל ג'זירה וכלי תקשורת נוספים. המגדל הופצץ ביום שבת האחרון.

בארצות הברית מתחו ביקורת על פעילות צה"ל ברצועה. מזכיר המדינה האמריקני אתוני בלינקן אמר כי ארה"ב לא קיבלה שום מסמך או מידע שמוכיחים כי הפצצת בניין התקשורת בעזה הייתה הכרחית. גנץ העביר למקבילו מידע מסווג על יחידת מודיעין צבאית של חמאס שישבה בבניין ועסקה בפיתוח יכולות רקטיות וטכנולוגיות.

גורם ביטחוני אמר ל'וואלה' כי הבניין "הוגדר כמטרה לפני זמן רב ועבר את כל התהליכים המשפטיים והמבצעיים, תחת עיניים בוחנות של גורמי המקצוע". הגורם טען כי היו אמצעי לוחמה אלקטרונית שהופעלו מהבניין, וכי זו הייתה מטרת התקיפה.

עוד נטען כי התקיפה פגעה גם ב"אמצעים נוספים", עליהם סירב הגורם להרחיב. "המטרה אושרה בגלל הערכיות שלה", אמר. "תקפנו את המבנה כדי לפגוע באמצעי לוחמה אלקטרונית שהופעלו מהבניין. כתוצאה מהתקיפה הורדנו אמצעים נוספים שלא ארחיב עליהם. היה לנו חשוב מאוד לטפל בזה".

בתוך כך, סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס מוסא אבו מרזוק, היושב בקטאר, אמר היום לניו יורק טיימס שבארגון הטרור הסכימו להפסקת אש מיידית. בישראל דרשו בתגובה מחמאס להפסיק את הירי למשך שלוש שעות, ורק אחר כך תתקבל החלטה, אולם חמאס שלל לחלוטין את ההצעה.

שר החוץ גבי אשכנזי נפגש היום בלשכתו בירושלים עם שר החוץ היווני, ניקוס דנדיאס. במהלך הפגישה עדכן השר אשכנזי את מקבילו היווני בהתפתחויות האחרונות והדגיש את אחריותו של ארגון הטרור חמאס להסלמה. השר הדגיש את העובדה שחמאס יורה משטחים מאוכלסים ומשתמש בתושבי עזה כמגן אנושי. כמו כן עדכן השר אשכנזי את שר החוץ היווני בצעדים שנקטה ישראל למניעת ההתדרדרות בירושלים.

שר החוץ גבי אשכנזי: "אני מקדם בברכה את ביקורו של ידידי שה"ח דנדיאס, שהינו עדות ליחסים הקרובים בין המדינות ולסולידריות ההדדית. אני מבקש להודות לשר על הגינוי של ירי הטילים על ישראל על ידי חמאס וארגוני הטרור בעזה, והבעת התמיכה בזכותה של ישראל להגנה עצמית".

"ביקור זה של שר החוץ היווני בעת הזו, הינו הוכחה לשותפות הקרובה והקשר האיתן בין המדינות. יחסי המדינות מהווים בסיס לשמירה על היציבות באזור הים התיכון. אני מודה לשר החוץ דנדיאס ולעם היווני על הפגנת הסולידריות והתמיכה בישראל. נמשיך ונפעל עד להשבת השקט והבטחון לתושבי מדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים