שיתוף
תגובות
כלכלה » תיירות » מיהרו לטוס ונתקלו בחומות של סימני שאלה
בוקה ומבולקה בנתב"ג
השבוע פורסמה רשימת 21 המדינות ללא חובת בידוד לחוזרים מהן, אך בלבול רב בנתוני משרד הבריאות ומחסור במידע באתר הייעודי שהקים המשרד – הפכו את החופשה לצרה צרורה
חיטוי מטוס ישראייר מהנגיף קורונה | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

סוף סוף זה קרה: בשלהי חופשת יולי-אוגוסט ורגע לפני סיום 'בין הזמנים', הודיע סוף סוף משרד הבריאות השבוע על 21 מדינות ירוקות שהחזרה מהן לא מחייבת בידוד. אלא שמתברר, כי השמחה הייתה מוקדמת מדי, מאחר שלא כולן מאפשרות כניסת ישראלים, המגיעים מ'מדינה אדומה'.

הישראלים, שמיהרו לנצל את ימי החופשה האחרונים, או לחילופין, לצאת סוף סוף לפגישה העסקית לה הם ממתינים מזה חודשים רבים, הופתעו בעת רכישת כרטיס הטיסה כי הטיסה למדינות אלו לא מתאפשרת כלל, וזאת בניגוד למה שהבינו מהאתר הייעודי שהקים לשם כך משרד הבריאות – שתוכנו אינו עולה על שאלות הטסים.

סוכני נסיעות התלוננו הבוקר במרשתת כי נוסעים שפנו אליהם אינם יודעים את המותר והאסור, מאחר והאתר הייעודי שהקים משרד הבריאות, "תעופה בזמן קורונה – מידע וההנחיות לטסים לישראל וממנה" לא מציג את המידע במקטע "לצפיה בהנחיות" ביחס לכל מדינה ירוקה – מה שגורם לכך שהבלבול חוגג.

כך לדוגמה, לא מפרטים במשרד הבריאות כי אנגליה אמנם מאפשרת כניסת ישראלים ללא בדיקת קורונה, אך מחייבת אותם בכניסה לבידוד של 14 יום בלונדון על חשבונם. כמו כן, אין מידע גם לגבי גרמניה, שגם היא ברשימת המדינות הירוקות של משרד הבריאות. זאת, בזמן שהכניסה לגרמניה מותרת אך ורק לבעלי דרכון אירופאי ובהצגת בדיקת קורונה שנעשתה בארץ 48 שעות לפני הטיסה, או ביצוע בדיקת קורונה עם נחיתה בשדה התעופה בגרמניה (הבדיקה בחינם), או לחילופין כניסה לבידוד של שבועיים בגרמניה.

'בחזית' ממליצה שלא לקחת סיכונים ולהתעדכן באתרי השגרירויות השונות, המעדכנות באופן שוטף ומהימן על המותר והאסור.

פנינו לבקש את תגובת משרד הבריאות – לכשתתקבל נפרסמה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
התקשורת, כמו אש, היא משרת נהדר, אך אדון נורא
(ג'יימס פנימור קופר)

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים