שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מיוחד: אלו האנשים שינהלו את המדינה
מצעד המנכ"לים
אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, הערב תשביע הכנסת את הממשלה החדשה • בימים האחרונים 'הקדימו' מנכ"לי המשרדים את פיטוריהם, לקראת כניסת השרים החדשים
יעקב ליצמן ומשה בר סימן טוב | צילום: דוברות משרד הבריאות

מנהג ותיק אך בלתי מוכרז במשרדי הממשלה קובע, כי כל שר חדש מביא עמו בשער כניסתו לתפקיד משרת אמון לאיוש תפקיד המנכ"ל.

בימים האחרונים דווח בתקשורת על שורה של מנכ"לים במשרדי ממשלה שהודיעו על התפטרותם מהתפקיד, לצד מינויים של מנכ"לים חדשים לתפקידי המשרדים השונים. מסתבר, כי בהודעת התפטרות שגרתית של מנכ"ל באחד ממשרדי הממשלה יש נגזרת נוספת של פרסום באתר "דרושים".

ביום שלישי היה זה מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, שהפתיע את המערכת כשהודיע כי בכוונתו להתפטר מתפקידו. מינויו של בר סימן טוב, לשעבר בכיר באוצר, הפתיע רבים וקומם על שר הבריאות היוצא ליצמן את זעמה של המערכת. שכן עד אז נהוג היה למנות לתפקיד מנכ"ל המשרד מישהו 'מבפנים', כזה שמכיר ויודע את המערכת.

ליצמן שכזכור נכנס לתפקיד משרד הבריאות וניער את המערכת סבר כי על מנת להצליח במשימה, יש 'להצניח' לתפקיד מישהו מבחוץ – ודווקא לא רופא.

עם הודעת ההתפטרות של בר סימן טוב, דווח כי יתכן ובכלל מדובר בקאמבק לקראת הצנחתו לתפקיד מנכ"ל משרד ראש הממשלה. מסתבר, כי חודשי הקורונה וסיומו המוצלח של המאבק בנגיף הפריח סיפור אהבה בין ראש הממשלה לאיש האוצר לשעבר.

אמש דווח כי מנכ"ל משרד הדתות הוותיק עו"ד עודד פלוס יסיים גם הוא את תפקידו ויעבור לכהן כמנכ"ל אחד המשרדים שיו"ר ש"ס יעמוד בראשם, (פנים, נגב וגליל או מנהל התכנון).

בתוך כך, דווח כי מנכ"ל משרד הביטחון אודי אדם שוקל אף הוא לפרוש מתפקידו, על רקע כניסתו לתפקיד של שר הביטחון החדש רא"ל במיל' בני גנץ שצפוי לייבא ככל הנראה דמות מתוך הצבא בכפוף כמובן לאישור הרמטכ"ל.

וברוח תחילת הכתבה, נסיים במשרד השיכון בראשו יעמוד החל מהערב בחצות יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן, שעל פי הדיווחים החליט לשבץ בתפקיד המנכ"ל את יאיר פינס.

בדומה למינויו של בר סימן טוב בבריאות, גם הפעם נראה כי מדובר במינוי מקצועי, שכן פינס מכהן כמשנה למנכ"ל ומנהל החטיבה העסקית ברמ"י ובקיא היטב בתחום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים