שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "מייצר עימות פומבי מול ארה"ב לצרכיו"
גנץ נגד נתניהו
שר הביטחון במליאת הכנסת: "שום מהלך פוליטי, לא מצדיק את שבירת השורות שלך. אנחנו נמשיך לחזק את היחסים איתה ולדאוג שלאיראן לעולם לא יהיה נשק גרעיני"
תגיות:
בני גנץ | צילום: דוברות הכנסת - נועם מושקוביץ

שר הביטחון בני גנץ, הגיב במליאת הכנסת לדברי נתניהו על כך ואמר: "ברשותכם, אני חייב להתייחס לדברים החמורים שאמר פה ראש הממשלה היוצא קודם – כן, אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת מבחינה ביטחונית- עם סיום המערכה בעזה ומול חזיתות פעילות נוספות- ביהודה ושומרון, בירושלים, בלבנון ובסוריה".

"אויבינו לא יתנו לנו רגע חסד אחד- ואפשר שבקרוב יתכן שגם יבחנו אותנו. אבל עם כל הכבוד- לא אלמן ישראל. ביטחונה של ישראל מעולם לא היה תלוי באדם אחד ולעולם לא יהיה תלוי באדם אחד. יש לנו מערכת ביטחון מנוסה, מיומנת וחזקה".

"אדוני ראש הממשלה, שנינו יודעים היטב, מי ניהל את מערכת הביטחון בשנה האחרונה. יודעים היטב- מי נסע לארה"ב כדי לשמור על העליונות הביטחונית שלנו, אחרי עסקת ה-f35 שאותה ביקשת להסתיר. שנינו יודעים היטב מי פועל ביחד עם האמריקאים בכדי להשפיע על ההסכם המתגבש מול איראן".

"שום מהלך פוליטי, לא מצדיק את שבירת השורות שלך והעימות הפומבי שאתה מייצר בשל צרכים פוליטיים מול ארה"ב – ידידתנו הטובה ביותר. אני מבטיח לך ראש הממשלה היוצא, ואני מבטיח לכולכם – אנחנו נמשיך לחזק את היחסים עם ארצות הברית שהיא בעלת בריתנו החשובה ביותר שלנו, ונעבוד יחד עם הממשל על מנת לדאוג שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני".

"נמשיך ונפעל להשפיע, בכדי שההסכם, אם ייחתם, יהיה בעל מרכיבים חיוביים וירחיק את איראן אחורה מההגעה לסף גרעיני. כמובן שנתנגד להסכם רע, כמובן שנתנגד להסכם רעוע אם יובא כזה. נעשה זאת בפורום המתאים ובאמצעים הנכונים ולא מעל בימת הכנסת. וכן, מתוקף תפקידי, אני גם אדאג שלישראל תהיה את האופציה הצבאית להגן על עצמה".

"אעשה זאת ביחד עם שותפיי לממשלה ומתוך אחריות לאומית מהמדרגה הראשונה. זה יקרה רק אם נעבוד יחד עם שותפינו בעולם – וננהל את המחלוקות בחדרים הסגורים. בלי לערבב אינטרסים פנימיים עם יחסי אינטרסים ביטחוניים אסטרטגיים".

"המדיניות שאותה הובלתי, תימשך, ותתעצם גם בממשלה הנוכחית. הקשרים שלנו עם ארה"ב יתחזקו, וכך גם עם מדינות נוספות באזור ומעבר לו. אנחנו נמשיך לחזק את הגורמים המתונים, ובהם הרשות הפלסטינית, בכדי להביא ליציבות ולשקט. כמי שמוביל את מערכת הביטחון, אני יכול להבטיח שנדע לנצח מול כל אתגר. ומכיוון שכבר בימים הקרובים, נידרש למספר פעולות, המסר שנשדר לאויבינו קריטי. כל איתגור של ישראל, ייענה בעוצמה, בזמן ובמקום שנוח לישראל. ואני מציע למי שבונה תוכניות, להחזיר אותן למגירה".

"חבריי חברי הכנסת, במהלך מבצע שומר החומות פגשתי בשטח אלפי חיילים בקבע ובסדיר, אנשי מילואים וגם אזרחים בקו העימות. גם אותם כמו אותי הטריד המצב הביטחוני, אבל הדאיג המצב הפנימי. הקואליציה הזו, שמורכבת מ-8 סיעות, מגוונות, שונות בתפיסותיהן, אך מאוחדות במטרתן – היא הזדמנות לחברה הישראלית".

"יש בה לראשונה סיעה ערבית, דבר מבורך. יש בה עולים, ודתיים וחילונים, ונשים וגברים, להט"בים וסטרייטים. ממשלת השינוי שאנו מקימים כעת, המבקשת לקדם אחדות ופיוס, אינה כורח רק של נסיבות פוליטיות- אלא הכרח של החברה בישראל".

"אני מודע היטב לכך, שישנם גם רבים בעם שזה הוא יום עצוב עבורם, שבליבם דאגה למדינה או למגזר שאליו הם שייכים. להם אני מבטיח – שאמשיך לפעול, כדי שההוגנות והממלכתיות ורוח האחדות תנצח ותיגע בכל אחת ואחד – כן, גם באחינו החרדים, שזכותם לחיות לפי אורח חייהם. עלינו להבטיח שתהיה זו ממשלה ממלכתית והוגנת שתפעל למען אלו שהצביעו עבורה חבריה, וגם עבור אלו שלא".

"אני מבקש להגיד לראש הממשלה הנכנס נפתלי בנט, כמי שעשה מהלכים קשים שהיו כרוכים במחירים ציבוריים- תמיד ידעתי שאזרחי ומדינת ישראל שווים כל סיכון פוליטי. אתה יודע כמה זה קשה- אבל גם כמה זה הכרחי. ואנחנו, שותפיך, רוצים בהצלחתך- ובהצלחת מדינת ישראל, שחשובה לנו יותר מיוקרתנו האישית".

"וברשותכם חברי הכנסת מימין ומשמאל, מילה אחרונה גם לבנימין נתניהו- ביום הזה, שהוא יום קשה עבורך, אני מבקש למרות חילוקי הדעות שבינינו, להודות לך על כל מה שעשית למען מדינת ישראל, עם ישראל, אזרחי ישראל וביטחון המדינה. יש לך זכויות רבות. תודה לך על עשייתך, אנחנו נמשיך מכאן".

"מכובדיי, רוב אזרחי ישראל רוצים בשינוי, וביציבות שלטונית. הם לא רואים בימנים אויבים, ובשמאלנים בוגדים, בחרדים טפילים או בערבים מחבלים- אלא אחים, אזרחים שווים במדינה דמוקרטית. הם רוצים חינוך, בריאות, ביטחון חיצוני ופנימי – הם רוצים- חוסן לישראל".

בפתח דבריו אמר גנץ: "ב-17.5.20, עמדתי כאן על הבימה הזו ואמרתי שתם עידן ממשלת חצי העם- צדקתי, אך לצערי החל עידן של שתי ממשלות לעם אחד. האחת ממלכתית, והשנייה אינטרסנטית. את קולותיה של הממשלה השנייה שמענו היטב היום, בהתנהלות אנטי ממלכתית, שאני בוש בה, וראוי דינה להיעלם".

"במהלך השנה האחרונה במקום אחדות ומאבק משותף במגיפה- נאלצנו אני וחבריי לעסוק בתרגילים פוליטיים, בקרבות בלימה נגד פגיעה במשרד המשפטים ובשלטון החוק. היום, הניצחון במאבק הזה על הדמוקרטיה, נושא את פירותיו ואני גאה לעמוד כאן בפניכם כשותף לממשלת השינוי".

"מאז כניסתי לפוליטיקה חזרתי ואמרתי- 80% מאזרחי ישראל מסכימים על 80% מהנושאים. היום יש לנו הזדמנות לקדם את הדברים שכולנו מסכימים עליהם: כולנו רוצים תקציב מדינה עם מנועי צמיחה ופיתוח תשתיות. כולנו רוצים שמערכת הבריאות שלנו תתחזק, אחרי שנים של הזנחה, ושנת קורונה שחשפה אותנו למצוקות הצוותים המסורים. כולנו מאוחדים במאבק נגד הפשיעה והנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי. כולנו רוצים בשלום, בפיתוח הנורמליזציה, ומחויבות למנוע מאיראן להגיע לנשק גרעיני".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים