שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מיליון ש"ח: הניילונים הורדו ורכב היוקרה נמחץ
מקרה הזוי
היבואן של הרכב פנה לרשות המיסים בבקשה להשיב לו את מס הקנייה הגבוה ששילם, אך הוא סורב, וכעת הגיש תביעה בנושא לבית המשפט
רכב יוקרה מעוך. תמונת אילוסטרציה | צילום: Gints Ivuskans, שאטרסטוק

יבואן זעיר בענף הרכב, נקלע למקרה הזוי, לאחר שיצא עם רכב יוקרה בשווי מיליון ש"ח מנמל אשדוד במטרה לספק את הרכב ללקוח שהזמין אותו, משאית עלתה על הרכב ומחצה אותו לחלוטין – כשהיבואן בתוכו. ולאחר שפנה לרשות המיסים בבקשה להשיב לו את מס הקנייה הגבוה ששילם הוא סורב, וכעת הגיש תביעה בנושא.

מדובר ברכב יוקרה מסוג "שברולט קורבט סטיינגריי", שעלותו בארץ מוערכת בכמיליון שקלים. הרכב הובא למחסן בפיקוח המכס בנמל אשדוד עד לשחרורו עם תשלום המסים הדרושים, והיבואן הגיע לשלם לרשות המיסים את כל מיסי הייבוא, לרבות מס הקנייה, בסך כ-205 אלף שקלי, ולאחר התשלום קרה המקרה.

על פי התביעה שהגיש לבית משפט השלום בתל אביב, מיד לאחר שחרור הרכב מפיקוח המכס ובשערי המחסן עצמו, עלתה עליו משאית חולפת ומחצה אותו לגמרי – תוך שא' עצמו נוהג בו. כתוצאה מהתאונה הקשה, נגרמו לא' פגיעות רב מערכתיות, שבגינן הובהל לבית החולים ואושפז במחלקה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם. הוא עבר ניתוחים רבים, ועוד צפוי להליך שיקום ממושך ומורכב.

הרכב, שנהרס כליל, צפוי להישלח לגריטה או לייצוא לשם צמצום הנזק. עו"ד אליס אברמוביץ', שמייצגת את א' בתביעה, טענה שמאחר שלא נעשה כל שימוש ברכב – הוא פנה לרשות המיסים בבקשה להשיב לו את מס הקנייה.

היא הסבירה שתכלית מס הקנייה היא לפצות את המדינה על הנזקים שנגרמים על ידי רכישת טובין מסוימים. אולם, לדבריה, סעיפי פקודת המכס אינם עוסקים ספציפית במצב שבו הרכב נהרס כליל בשנייה שחצה את פתח היציאה של מחסן הערובה בפיקוח המכס.

עו"ד אברמוביץ' טענה בתביעה: "בשל העובדה שהתאונה הביאה לאובדן הרכב מיד לאחר שחרורו מפיקוח המכס, כשהתובע לא הפיק כל רווח בגינו וגם לא ייעשה ברכב כל שימוש בישראל – הוא זכאי שמיסי הייבוא ששילם יוחזרו לו".

"הרציונל שעומד בבסיס הסעיף הרלוונטי בפקודת המכס, כפי שפורש גם בפסיקה, מחייב את החזרת מס הקנייה ששילם היבואן עבור הרכב", הוסיפה עו"ד אברמוביץ' בכתב התביעה שהוגש לבית משפט השלום בתל אביב, ונידון בימים אלה. לדבריה, הפסיקה כבר הוכיחה בעבר שאין כל מניעה להחזיר את מס הקנייה גם לאחר שחרור הטובין מפיקוח המכס, ובלבד שלא ישווקו בישראל, כפי שקרה באירוע הנוכחי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים