שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » המערכת הפוליטית מגיבה לביקור בסעודיה
מיעלון ועד ה'משותפת'
המערכת הפוליטית קיבלה בהפתעה את ביקורו החשאי של נתניהו בערב הסעודית אמש, ופחות בהפתעה את העובדה שגנץ שהכריז אמש על הקמת ועדת חקירה, מודר לחלוטין מקיומה
נתניהו במליאת הכנסת | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

לאחר שהבוקר נחשף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש המוסד יוסי כהן יצאו אמש ל'גיחה' חשאית לסעודיה למשך מספר שעות, שם נועדו עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו ועם יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, כעת מגיע שלב התגובות במערכת הפוליטית.

בתוך כך, נודע כי ראש הממשלה כלל לא טרח לעדכן את שותפיו להנהגה, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי, על נסיעתו והיא נעשתה בחשאיות רבה.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד התייחס למידור שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי מהנסיעה לערב הסעודית ואמר, כי "ארגון נסיעה שכזו מצריך מעורבות של עשרות אנשים לסידורי אבטחה והם כרגיל לא ידעו", אמר לפיד תוך שהוא משגר לעברם עקיצה. "זה לא עניין פוליטי אלא לאומי, הם לא מעורבים בשום נושא מדיני. העיקר 'היד על ההגה'", הוסיף לפיד.

שר הביטחון לשעבר ויו"ר 'תל"ם' ח"כ בוגי יעלון אמר בתגובה לביקור, כי "סעודיה היא מדינת מפתח חשובה ביותר במזרח התיכון, בדגש על תפקידה בביסוס הציר שמתייצב מול איראן. אני מקווה שהתשתית שבנינו לאורך שנים בצינורות הביטחוניים בחשאי, תשמש תשתית אסטרטגית איתנה בדרך לנורמליזציה".

במפלגות הערביות הביעו חשש מנסיבות הביקור ותכניו המתקיימים בצל חילופי הממשל בארצות הברית. ח"כ עאידה תומא סלימאן מ'הרשימה המשותפת' אמרה, כי "נתניהו ושותפיו בממשל טראמפ היוצא, יחד עם שליטי המפרץ מבינים שהם חיים על זמן שאול ומנסים לנצל את החודשיים שנוצרו להסתלקות טראמפ כדי לחרחר מלחמה".

היא התריעה, כי "נתניהו, ממשל טראמפ ובן סלמאן מנסים כנראה להבעיר השטח ולתקוע כמה שאפשר מקלות בגלגלי החזרה להסכם הגרעין ועלולים לדרדר את האזור כולו להסלמה ולמלחמה. ההפצצות שראינו לפני מספר ימים הן רק ההתחלה של חודשיים מסוכנים".

מנגד, ראש המוסד לשעבר דני יתום שהגיב אף הוא לביקור החשאי, סבור כי "‏מתרבים הסימנים על התקרבות דיפלומטית בין ישראל וערב הסעודית. אם וכאשר ייחתם הסכם שלום בין המדינות מדובר באירוע גאו-פוליטי אסטרטגי שיקדם מאוד את האינטרס הישראלי במרחב. מחזק את ידי הנושאים במלאכה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים