שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מי ינצח בבחירות ישירות לראשות הממשלה?
סקר
בתשובה לשאלה "למי תצביע אם ייערכו בחירות ישירות לראשות הממשלה?", 36% השיבו בנימין נתניהו, 23% יאיר לפיד, 9% בני גנץ, 8% נפתלי בנט ו-8% השיבו גדעון סער
תגיות:
בנימין נתניהו ויאיר לפיד | צילום: Kobi Gideon / GPO, שאטרסטוק

סקר שפורסם ב'חדשות 12' מציג קרב ראש בראש צמוד על ראשות הממשלה, בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד. בתשובה לשאלה "למי תצביע אם ייערכו בחירות ישירות לראשות הממשלה?", 36% השיבו בנימין נתניהו, 23% יאיר לפיד, 9% בני גנץ, 8% נפתלי בנט ו-8% השיבו גדעון סער.

לפי תוצאות הסקר, בציבור הכללי זוכה נתניהו לרוב של 43% מול 37% ליו"ר יש עתיד, בעוד שבקרב מצביעי הימין זוכה נתניהו לרוב גדול יותר של 65% מול 20% של לפיד. לעומת זאת, בקרב מצביעי השמאל התוצאה היא מוחצת ביותר לטובתו של יו"ר יש עתיד עם 74% לעומת 8% בלבד לרה"מ.

אותה שאלה נערכה גם בהקשר של קרב ראש בראש בין נתניהו ליו"ר ימינה נפתלי בנט, אך במקרה הזה זוכה רה"מ ליתרון גדול יותר על יריבו. בציבור הכללי זוכה נתניהו ל-41% מול 26% של בנט, ובקרב מצביעי הימין הפער הוא גדול יותר של 59% לרה"מ לעומת 26% ליו"ר ימינה. בקרב מצביעי השמאל בנט זוכה לרוב עם 29% לעומת 14% לרה"מ, בעוד שהיתר ציינו כי הם לא יודעים למי היו מצביעים.

מנתוני הסקר שערך מנו גבע ממכון 'מדגם' בשיתוף איי-פאנל עולה ש-48% מהציבור תומכים ביוזמה שמקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו ואילו 39% מתנגדים לה. מצביעי הליכוד נשאלו מה הפתרון המועדף עליהם אם נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה. 43% השיבו בחירות חמישיות, 21% רוטציה נתניהו-בנט כשבנט ראשון, 9% ויתור לטובת חבר אחר בליכוד שאותו יבחר נתניהו ו-8% השיבו ויתור לטובת פריימריז בליכוד.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים