שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "מי שיגיע ל-53 מנדטים יקבל את ה-8 שלי"
גנץ
יו"ר כחול לבן: "לפיד מועמד ראוי להחלפת נתניהו, גם בנט – אף שאני לא בטוח שהוא לא יצטרף לנתניהו בתנאים כאלה אחרים"
תגיות:
בני גנץ | צילום: אתר הכנסת

יו"ר כחול לבן בני גנץ התייחס היום בראיון ל'ווינט' למגעים להקמת ממשלה ואמר כי "לפיד מועמד ראוי להחלפת נתניהו, גם בנט – אף שאני לא בטוח שהוא לא יצטרף לנתניהו בתנאים כאלה אחרים. מי שיצליח להגיע ל-53 מנדטים יקבל את ה-8 שלי".

על הצעתו לקיים פגישה מרובעת עם לפיד, בנט וסער אמר כי "הם לא פסלו את זה אבל לא קיבלו את זה 'כאן ועכשיו'. אני מקווה שהדבר יבשיל בימים הקרובים, אני מנסה לקדם את הפגישה. אחרים הביעו תמיכה בלפיד, לא שם הבעיה. צריך לשכנע את בנט וסער ולפיד ואני משוכנע שצריך לייצר מארג משותף שתכליתו החלפת נתניהו".

"אני לא פוסל שום דבר שיחליף את נתניהו. אם לפיד יכול להחליף את נתניהו ויש לו 53 – הוא מקבל את ה-8 שלי מיד. הוא אפילו לא צריך להתקשר אליי, הוא יקבל טלפון ממני. חושב שעדיף שלפיד יקבל את המנדט ראשון, אמליץ עליו בשמחה אם אראה שיש תוחלת. אני רוצה לראות מי מחליף את נתניהו".

על בנט אמר כי "אני חושב שהוא רוצה להחליף את נתניהו, אבל הבסיס שלו והמקור שממנו הוא שואב את כוחו זה הימין והוא צריך לעשות חישובים לטווח קצר – החלפת נתניהו, וחישובים לטווח ארוך – מה זה עושה לו מבחינה פוליטית. בנט נמצא באתגר מחשבתי מבחינתו".

מבחינת גנץ כל המפלגות הערביות לגיטימיות: "זה לא שאין לי וויכוח עם גורמים קיצוניים במפלגות הערביות, אבל החברה הערבית היא חלק מהחברה בישראל – כמו החברה החרדית ושאר חברות. הם לגיטימיים וחשובים. נכון, בחירות הן צעד ראשון בדמוקרטיה אבל מעליהן יש את עליונות החוק, בתי המשפט, פרקליט מדינה. זה חלק מדמוקרטיה מהותית ושלמה ולשם צריכים ללכת".

"נתניהו מתקרב לאזור האי-כשירות לנהל ממשלה, אם הוא לא נותן למנות שר משפטים ופועל בניגוד עניינים שהוא עצמו מחויב אליו", הוסיף, "כך קבעו בית המשפט והיועמ"ש. הוא מתעסק אך ורק בשרידותו האישית משפטית, ישראל חייבת ראש ממשלה אחר וממשלה אחרת. אגב, כנראה שזו לא לא תהיה ממשלה לארבע שנים, אלא לשנתיים-שלוש".

הוא הודה כי "אני מעוניין להיות ראש ממשלה בישראל כדי להציבה בדרך ממלכתית, שפויה ואחראית מבחינה ביטחונית, מבחינה חברתית, ממשלה שמפסיקה לשגע ומתחילה לחבר. אני לא רוצה בחירות חמישיות, זאת תוצאה מאוד לא רצויה. אני אעשה כל מה שאפשר כדי שתקום ממשלה על בסיס הכנסת ה-24 שתחליף את נתניהו ואותי בתפקידי. אני מעוניין שתקום פה ממשלה אחרת, יוביל אותה מי שיצליח. אני לא מסיר זאת מעל הפרק, אבל יש כרגע שחקנים אחרים שיכולים לעשות את זה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים