שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מי שלא יתחסן במנה השלישית – יחויב בבידוד
בעוד 30 יום
משרד הבראיות הגיע הערב להחלטה דרמטית שתחייב החל מה-1 באוקטובר את כל מי שלא התחסן במנה השלישית להיכנס לבידוד • כל הפרטים
ילד עם תו ירוק | צילום: באדיבות המצלם

הזינוק בתחלואת הקורונה במדינה הביא את משרד הבריאות לקבל הערב החלטה דרמטית במיוחד, לפיה החל מעוד חודש, ב-1 באוקטובר, יחויב כל מי שלא קיבל את מנת החיסון השלישית להיכנס לבידוד במקרה של מגע עם חולה.

ההחלטה הדרמטית משנה את תנאי התו הירוק וקובעת הלכה למעשה כי מי שקיבל אך ורק שתי מנות חיסון – נחשב כאילו הוא לא מחוסן כלל.

מוקדם יותר היום, הגישה הממשלה לכנסת חוק חדש שמסביר את מדיניות אכיפת הבידודים ונועד להחליף את חוק האזיק האלקטרוני השנוי במחלקות מטעמי הגנת הפרט.

עם זאת, גם לפי החוק החדש יוכלו השוטרים לאכן בכל רגע נתון את מיקומם של המבודדים ואף לקיים איתם שיחת וידאו בתיאום.

סעיף נוסף בחוק מאפשר למבודיים לסרב למעקב האלקטרוני, אך ככל והמבודד יסרב לכך הוא יסומן במערכות המשטרתיות כמו שנדרש למעקב מוגבר על מנת לוודא שאינו מפר את הבידוד.

חגי תשרי בלי סגר

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הערב מפגש וירטואלי באמצעות הרשת החברתית, במהלכו שוחח עם בני נוער שהתחילו היום את שנת הלימודים החדשה בצל נגיף הקורונה, אך לא התאפק ושיגר אמירות נגד קודמו בתפקיד.

במהלך השידור התייחס ראש הממשלה להחלטה לפתוח את שנת הלימודים, למרות הזינוק הדרמטי בתחלואה שהוביל את ישראל לראש טבלת המאומתים בעולם ביחס למיליון תושבים, ואמר כי הסיבה לכך נובעת מההחלטה לעשות "הרבה דברים מאוד יצירתיים שלא נוסו במקומות אחרים, כי אנחנו חייבים לנצח את הקורונה ולחיות את החיים".

בנט הוסיף וציין, כי "הבשורה הנוספת היא שכמו שהדברים נראים, אנחנו חוגגים את ראש השנה וישראל פתוחה – עם המשפחה. לא כמו בשנה שעברה כשהיינו כל אחד לבד", תוך שהוא משגר עקיצה ליו"ר האופוזיציה, שבזמן שכיהן בתפקיד ראש הממשלה הוביל לסגר מלא.

"כמו שאתם זוכרים, האסטרטגיה שלי הייתה לא לחזור עוד פעם לסגרים של השנה שעברה ולסגרים במהלך שנת הלימודים, אלא להפעיל שיטה אחרת. הרבה מאוד פעולות, הרבה בדיקות, הרבה מאוד חיסונים כדי לנצח, במקרה הזה – את זן הדלתא, מבלי לסגור את ישראל", אמר רה"מ בנט.

בנט הוסיף וציין, כי זו גישה הרבה יותר קשה מאחר ו"הכי קל לסגור את המדינה, והנה ניצחת. הבעיה היא שזה הרסני – זה הורס עסקים, זה נורא בשביל בני הנוער במשך חודשים ארוכים להיתקע בבית מול זומים ולבהות מול המסכים".

"אז איפה אנחנו נמצאים כרגע?", הסביר ראש הממשלה לצופים, "הקרב הוא צמוד, אבל אני יכול לדווח לכם שאם כולנו נמשיך להתנהל בצורה שאנחנו מתנהלים, כלומר – ללכת ולהתחסן ולעטות מסכות במקומות סגורים, אנחנו יכולים להתגבר על הגל הנוכחי בלי סגרים, אם נעשה את הפעולות הנכונות".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים