שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מכחישת קורונה התפרצה לדברי השר – והורחקה
תקרית בוועדה
במהלך הדיון בוועדת החוקה על הארכת חוק הקורונה הגדול פרצה מכחישת קורונה לדברי שר הבריאות והורחקה מהוועדה • היו"ר קריב: "כאן מבקשים זכות דיבור"
ניצן הורביץ | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

מיני דרמה התרחש לפני זמן קצר בוועדת החוקה של הכנסת, כאשר משתתפת בדיון על הארכת חוק הקורונה הגדול התפרצה לדבריו של שר הבריאות והורחקה מהדיון.

האירוע החל שניות אחדות לאחר ששר הבריאות ניצן הורוביץ התחיל לנאום בוועדה, ובתגובה לאמירתו כי "כשיש מגיפה קשה וממיתה והיו לנו עד עכשיו יותר מ-8000…", התפרצה אחת מהמשתתפות בדיון לדבריו בקריאת ביניים: "סלח לי, על איזה מגפה אתם מדברים?".

היו"ר ח"כ גלעד קריב ביקש להוציאה מידית מהדיון ואמר: "השר אל תענה, בוועדה הזאת כשאנשים רוצים לדבר הם מקבלים זכות דיבור, וזה ממש חבל כי אם היית מבקשת את זכות הדיבור ומדברת בשפה ראויה אז היינו שומעים את דברייך כפי ששמענו את דברי חברייך וחברותייך פעמים רבות. התפרצות לדברים של שר פה בוועדה לא תהיה וחבל שכפית על עצמך את ההוצאה".

זמן קצר לאחר מכן הגיב שר הבריאות ניצן הורוביץ לתקרית, ואמר כי "זו דוגמה וכנראה שאנחנו עומדים בפני גל עצום, זה לא רק בישראל זו תופעה בין-לאומית של אמירות מהסוג הזה- 'איזו מגפה? אין בכלל מגפה, אין קורונה- כלום'. לצערי, אלו לא אמירות שנשארות בחלל הריק והן נופלות על אוזניים כרויות והן גורמות לאנשים שלא ממש בקיאים ולא מתעניינים תמיד- לפקפק עד כדי כך שנמנעים מקבלת טיפול רפואי, כולל במצבים קשים, כולל במצבים שאדם כבר מגיע לבית חולים, ומתים עקב חוסר האמון במערכת מכל הדברים שמתרוצצים".

התקרית קרתה במהלך דיוני הוועדה בהצעת תקנות סמכויות מיוחדות להתמודדות עם נגיף הקורונה החדש (הוראת שעה) (הגבלות על הפעלת שדות תעופה וטיסות) (תיקון מס' 3), התשפ"ב-2021. כאשר על פי ההצעה, יוארך תוקף ההגבלות המחייבות בבדיקה את כל הנכנסים לישראל. בנוסף, תבוטל הדרישה למילוי טופס ליוצאים ממדינת ישראל וכן יוגדל הזמן למילוי טופס כניסה לישראל – 48 שעות במקום 24 שעות.

בתחילת הדיון אמר ח"כ קריב, כי "העיקרון שמדריך אותנו הוא שהחוק הזה חשוב במתן כלים לממשלה להתמודד, לצד ההגנה על חירויות הפרט. אנחנו יוצקים דפוסים שיקרינו על חקיקה בעתיד ויבנו תפיסה של התמודדות עם שעת חירום ולכן לא נכון לחוקקם בחופזה. אין סיבה לכבול את עצמנו לדיון של שבוע שלא יהיה ממצה. לכן נצביע על הארכת החוק בחודשיים וניכנס לדיון פתוח ומעמיק. כל עוד הדברים ייאמרו בדרך ארץ והגינות בצורה של שיח דמוקרטי מכובד נזמין את כל קשת הדעות להישמע כאן".

עוד אמר, כי "בצד חוק הקורונה הגדול נחקק חוק ההיוועדות החזותית לתקופת הקורונה ויש להאריך גם את תוקפו בחודשיים. בנוסף במסגרת חוק ההסדרים חוקקנו חוק היוועדות חזותית רגיל. בין שני החוקים של היוועדות חזותית יש אי התאמות שנתקן אותן בחודשיים הללו ולכן יש לדחות גם את תחילתו בחודש ולייצר הלימה מלאה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים