שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "ביידן יחדש את הקשר עם הפלסטינים"
התבטאות ראשונה
בישיבת מועצת הביטחון של האו"ם, אמר הנציג האמריקני שהממשל החדש יפעל למנוע צעדים חד צדדיים משני הצדדים, וירצה לקדם עוד הסכמי נורמליזציה בין ישראל לעולם הערבי
ג'ו ביידן | צילום: By mccv, שאטרסטוק

על רקע חילופי הממשל האמריקאי ובהשתתפות שרי חוץ של המדינות החברות, מועצת הביטחון של האו"ם התכנסה היום (שלישי) לדיון בנושא המזרח התיכון. ביוזמת תוניסיה המכהנת כנשיאת המועצה, הדיון התקיים בדרג מיניסטריאלי וכלל את שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, מזכ"ל הליגה הערבית, שר החוץ הפלסטיני ועוד.

הנציג האמריקני בדיון היה סגן השגריר האמריקני באו"ם ריק מילס, אך בתחילת דבריו הוא הדגיש כי דבריו מייצגים את המדיניות של הממשל החדש. הוא הדגיש כבר בפתיחה כי ממשל ביידן יתמוך בפתרון של שתי מדינות שיהיה מוסכם על שני הצדדים. "החזון הזה נשאר הדרך הטובה ביותר להבטיח את עתיד ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית", אמר סגן השגריר.

שגריר ארצות הברית באו"ם בפועל הודיע בדיון שממשל ביידן יחדש את היחסים עם הפלסטינים וימנע מהלכים כמו "סיפוח חד צדדי". עוד הוסיף מ"מ השגריר שארצות הברית תמשיך לדחוף מדינות לקיים יחסים עם ישראל והוסיף: "הקונפליקט עם הפלסטינים הוא אולי לא הבעיה המרכזית במזרח התיכון, אך הפתרון שלו עשוי לסייע משמועתית למצב באזור".

הנציג האמריקאי הבהיר כי ממשל ביידן מביע תמיכה מלאה בהסכמי אברהם, ואף יפעל להמשיך ולקדמם. עוד הוא אמר כי ארה"ב תפעל להביע תמיכה מלאה בישראל בזירה הבילאומית. הוא הבהיר כי ארה"ב מעודדת מדינות נוספות לקדם הסכמי נורמליזציה עם ישראל, אך אין הדבר מהווה תחליף להתקדמות מדינית בעניין הסכסוך הישראלי-פלסטיני.

שגריר ישראל לארה"ב ולאו"ם, גלעד ארדן, הזהיר מפני חזרה להסכם הגרעין שנחתם עם איראן וקרא למועצה לפעול נגד המשטר בטהרן. "בערב יום השואה הבינלאומי, אנו עדים למשטר האיראני הרצחני שפועל בדומה למשטר הנאצי. איראן לא מסתירה את כוונותיה להשמדת ישראל, מפיצה אנטישמיות, מכחישה את השואה ואפילו מקדמת חקיקה שקוראת להשמדת ישראל עד 2041. איך ייתכן שכוונות להשמיד מדינה חברה באו"ם אינן עומדות במרכז הדיון של המועצה?"

"המציאות ב-2021 היא לא המציאות של 2015! מה שאנחנו יודעים כיום על איראן הוא לא מה שהקהילה הבינלאומית ידעה בזמן שחתמה על הסכם הגרעין. הכסף שהגיע לאיראן כתוצאה מההסכם לא נוצל לבניית בתי ספר או בתי חולים אלא לבניית ארסנל טילים ולתמיכה בארגוני טרור. איראן רימתה את העולם בזמן שחתמה על ההסכם והיא ממשיכה לרמות גם היום", אמר השגריר.

"חזרה להסכם הגרעין המקורי, גם אם כבסיס להסכם עתידי, תהיה טעות. צעד כזה ימנע כל אפשרות להגיע להסדר ארוך טווח הכולל הגבלות ומנגנון אכיפה אמיתי ויעיל. ברגע שהסנקציות יוסרו, לא תהיה לאיראן שום סיבה לנהל מו"מ על הסכם חדש והם פשוט ימתינו שההגבלות בהסכם הקיים יפוגו באופן אוטומטי בתוך מספר שנים" ארדן הודה לנשיא ביידן על מחוייבתו למנוע מאיראן להתחמש בגרעין ואמר כי ישראל תעבוד יחד עם הממשל האמריקאי כדי למנוע מאיראן יכולות גרעיניות.

השגריר ארדן התייחס להצהרות של אבו מאזן לכינוס ועידה בינלאומית ואמר כי "אם אבו מאזן היה באמת מעוניין בשלום, הוא היה מפסיק את ההסתה נגד ישראל ואת מדיניות תשלום המשכורות למחבלים. הוא היה מגיע לשולחן המשא ומתן בלי תנאים מוקדמים ולא קורא לוועידה בינלאומית חסרת תועלת שכל מטרתה להתחמק שוב ממשא ומתן". השגריר ארדן התייחס לשקרים הפלסטיניים בנושא החיסונים וכינה אותם "עלילות דם" שמי שמשתמש בהם מונע משיקולים פוליטיים או אנטישמיים.

שליח האו"ם למזרח התיכון, תור ונסלן ציין קרא בדיון לישראל להעניק עדיפות לפלסטינים הנמצאים בשטחה בכל הנוגע לטיפול בקורונה, תוך שהוא מציין שישראל ביצעה עד כה קמפיין התחסנות רחב למדי. ונסלן גינה את כוונתה של ישראל לקדם בניית מאות יחידות דיור בשטחים, וטען כי הדבר מהווה מכשול לקידום פתרון שתי המדינות. עוד הוסיף כי ירי ללא אבחנה של רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל מפר את החוק החוק הבין לאומי.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים