שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » ממשל טראמפ חתם על מכירת ה-F35
לפני ההשבעה
ארצות הברית חתמה עם הסכם כלי הטיס עם איחוד האמירויות, ותעביר לה 50 מטוסי F-35 מתקדמים ו-18 רחפנים. הנשיא החדש שהצהיר כי הוא הולך לבחון את העסקה מחדש
מטוסי F35 | צילום: bekirevren, שאטרסטוק

רגעים לפני השבעתו של הנשיא האמריקני הנכנס, ג'ו ביידן, השלים היום (רביעי) ממשל טראמפ את עסקת החמקנים עם איחוד האמירויות. שתי המדינות חתמו על העסקה שתספק 50 מטוסי F-35 למדינה המפרצית ו-18 רחפנים חמושים.

לפי אחד מאותם גורמים, העסקה נחתמה שעה לפני שביידן הושבע לתפקיד. המסמך מעניק לאיחוד האמירויות את האפשרות להסכים ללוח הזמנים של המכירה ולקונפיגורציה של המטוסים. על פי הדיווח, האמירויות וארצות הברית קיוו להשלים את העסקה בדצמבר, אבל מועד מכירת החמקנים, עלותם והחבילה הטכנולוגית היו בין אלו שהובילו להארכת השיחות.

על אף ששתי בעלות הברית גיבשו את העסקה לפני השבעתו של ג'ו ביידן היום, הנשיא החדש אמר כי הוא יבחן מחדש את ההסכמים ביניהן. העסקה עוררה מחלוקת בישראל, אחרי שבתחילה טען ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא לא נתן אישור שכזה במהלך השיחות שהובילו להסכם עם איחוד האמירויות.

בחודש שעבר אישור הסנאט האמריקאי את העסקה ברוב של 50 נגד 46. ההצבעה נערכה לאחר הצעת חוק שעברה שבוע קודם לכן בבית הנבחרים בקריאה לעצור את הליך המכירה, מתוך חשש לעליונות הצבאית בישראל. בבית הלבן אמרו כי העסקה תומכת במדיניות החוץ האמריקאית ויעדי הביטחון הלאומי, משום שהוא מאפשר לאיחוד האמירויות להרתיע את התוקפנות האיראנית.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים