שיתוף
תגובות
כללי » מנעו פיגוע קשה ונחקרו במח"ש
המפכ"ל מגבה
צפו בדבריו של מפקד הכוחות בשטח. המשטרה עצרה את הנהג המסיע. בן גביר: מגיע להם צל"ש. המפכ"ל בשיחה עם הורי הלוחמים: התווספו הערב שני גיבורים בחג החנוכה
מג"ב | צילום: Jose HERNANDE, שאטרסטוק

תגובות רבות במערכת הפוליטית על הפיגוע שבער שכם עם צאת השבת, וזאת בעקבות הגינוי לשוטר שירה במחבל מחברי הרשימה המשותפת. בעקבות הדברים ראש הממשלה, נפתלי בנט, שוחח עם השר לביטחון פנים ועם מפכ"ל בעקבות הפיגוע בירושלים. ראש הממשלה עודכן בממצאי התחקיר הראשוני שבוצע בעקבות הפיגוע בשער שכם, והנחה להמשיך ולנקוט בפעולות הנדרשות על מנת למנוע התלקחות בשטח.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "הלוחם והלוחמת פעלו באופן מהיר ונחוש מאוד, כמצופה משוטרי ישראל, אל מול מחבל שניסה לרצוח אזרח ישראלי. אני מבקש למסור להם את מלוא הגיבוי. כך היה מצופה מלוחמינו לפעול וכך הם פעלו. אסור לנו לאפשר לעיר הבירה שלנו להפוך למוקד של טרור".

גם השר לביטחון הפנים, עמר בר-לב, גיבה את השוטר שירה וצייץ בתגובה לפיגוע בשער שכם: ״הסרטון מזירת הפיגוע הערב מציג 50 שניות בהן חוצה מחבל מעבר חצייה, תוקף מספר פעמים חרדי, ממשיך ונע אל עבר שוטר מג"ב תוקף אותו עד הרגע שהשוטרים יורים עליו. שנייה או שתיים לאחר הירי הראשוני היה על השוטרים לקבל החלטה האם המחבל שנפגע עומד להפעיל חגורת נפץ. כשיש ספק אין ספק".

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי: "האירוע של שלום צ'רלי שלוש ז"ל ואירועים נוספים לימדו אותנו שחייבים להביא לניטרול מלא של מחבל במהלך אירוע שמתרחש וזה בדיוק מה שעשו היום לוחמי מג"ב בתגובה מהירה ונחושה לפיגוע נגד האזרח ולנסיון לפגע גם בהם.

"באירוע טרור הלוחמים והשוטרים נדרשים לקבל החלטה בשבריר שניה והם קיבלו את ההחלטה הנכונה. הלוחמים הללו לא לבד. אני נותן גיבוי מלא לפעילותם ואנו כמשטרה נעמוד לצידם, נסייע ונעזור בכל שנידרש.

"שוטרי ולוחמי משטרת ישראל פרוסים בימים אלה בכל רחבי הארץ תוך התמודדות חסרת פשרות בפשיעה ובטרור ואני חוזר על מה שאמרתי באום אל פחם – מי שיבקש לפגוע ולפגע בשוטרים ואזרחים, ידע שדמו בראשו".

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "מצדיע לשוטרי מגב שהרגו את המחבל, מגיע להם צל"ש ולכל המצקצקים, גם כשמחבל שוכב על הרצפה, הוא מהווה סכנה ויכול להפעיל מטען חבלה. אני משבח את לוחמי מג"ב על פעילותם המהירה בנחישות ובמהירות, שהרגו את המחבל המתועב, וצריך שיהיה ברור לכולם, שמחבל שיוצא לרצוח יהודי יהרג במקום".

‏גם יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ גיבה את השוטר ואמר כי הוא "מאחל רפואה שלמה לפצוע מפיגוע הדקירה בשער שכם ומגבה באופן מוחלט את לוחמי מג"ב שהגיבו נכון וחיסלו את המחבל וניטרלו את הסכנה".

בעקבות הביקורת על התנהלותם של שוטרי מג"ב בסיכול פיגוע בשער שכם מצד חברי ממשלה וקואליציה, מחאת "הקו האדום" אומרים כי:

"שתיקת בנט ולפיד בשעה ששרים בממשלתם מגנים את החיילים שסיכלו את הפיגוע היא תקיעת סכין בגבם של הלוחמים. הדבר מרתיע את לוחמינו במשימתם להגן על המדינה ואזרחיה ומשמש נשק בידי אויבינו בתעמולה נגדנו. הממשלה שאיננה מאוחדת סביב זכותה של המדינה היהודית להתקיים ולהגן על עצמה מסכנת את המדינה. ממשלה שתלויה באויבי ישראל איננה יכולה להיות מופקדת על בטחון ישראל. אנו קוראים לציבור להגיע ביום שלישי ב-19:00 להפגנה הגדולה בכיכר הבימה. יחד נדרוש ממשלה שמכירה בכך שזוהי מדינה יהודית ולא "מדינת כל לאומיה".

כאמור בהמשך הערב הודיעה המשטרה כי בהמשך להודעה בדבר פיגוע דקירה היום בשער שכם, ערכה המשטרה פעילות מבצעית מוגברת, תוך הפעלת יחידות ואמצעים שונים, במטרה לאתר את החשוד בהסעת המחבל אל זירת הפיגוע בירושלים.

במהלך הפעילות אותרה המונית בתנועה באזור גינתון, כאשר כוחות משטרה רבים, בהם שוטרי תחנת לוד, מתנ"א ויס"מ מחוז מרכז, ניהלו מעקב נחוש עד למעצרו של נהג הרכב. המשטרה עצרה את החשוד – תושב המשולש בשנות ה – 40 לחייו , לצד חיפוש ברכב, וכעת הוא מועבר לחקירה ביחידה המרכזית של מחוז ירושלים.

המפכ"ל, רנ"צ יעקב שבתאי קיים הערב שיחות ועידה עם מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן יחד עם הוריהם של הלוחמת רש"ט ש' והלוחם רס"ר ל' שניטרלו את המחבל בכיכר שער שכם בירושלים.

במהלך השיחה המפכ"ל אמר להורי הלוחמים: "אני רוצה לשבח בפניכם את ילדכם, הלוחמת ש' והלוחם ל' שפעלו באופן נחוש, מקצועי ומהיר ובזכותם ניצלו הערב חיי אדם. אין לי ספק שלעם ישראל התווספו הערב עוד שני גיבורים בחג החנוכה".

המפכ"ל ציין בפני ההורים שהוא שוחח עם השר לביטחון הפנים ועם ראש הממשלה והדגיש בפניהם שהם פעלו כשורה וכפי שמצופה משוטרי ולוחמי משטרת ישראל באירוע מהסוג הזה.

עוד אמר המפכ"ל להורים: "אני מחזק את ידכם. אנחנו מלווים את ש' ו- ל' באופן צמוד לרבות סיוע משפטי בתקווה שההליך יסתיים מהר ככל שניתן. המחבל הנתעב ניסה לרצוח אזרח ולאחר שהגיבו הוא ניסה גם לפגוע בהם והודות לתגובה שלהם האירוע הסתיים כשהמחבל מנוטרל וללא פגיעה נוספת לא באזרחים ולא בהם".

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן אמר להורים: "בהמשך למדיניות של המפכ"ל ולגיבוי הלוחמים, החיל ואנחנו כאן לצידכם בכל דבר שרק תצטרכו. כולנו צפינו בסרטון וראינו שהילדים שלכם גיבורים והם פעלו כפי שאנו מלמדים אותם ומצפים מהם כמגני האזרחים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים