שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מסביר פיקוד העורף: כך פועלים בשעת חרום
ראיון ל'בחזית'
בעקבות המתיחות וההסלמה בירושלים ובדרום וחשש מהסלמה כללית, רס"ן במיל יצחק טסלר מסביר על דרכי ההתגוננות מפני טילים עבור האזרחים, וכיצד מערכת החינוך תפעל
תגיות:
יצחק טסלר | צילום: ד"צ

בעקבות המתיחות וההסלמה בירושלים ובדרום וחשש מהסלמה כללית, רס"ן במיל יצחק טסלר מסביר פיקוד העורף למגזר החרדי-דתי מסביר בראיון ל'בחזית' על דרכי ההתגוננות מפני טילים עבור האזרחים, וכיצד יש לנהוג בלימודים בבתי הספר, בתלמודי התורה, ובהתכנסויות בכלל.

טסלר מדגיש כי "צה"ל רואה בחומרה רבה את פעילות הטרור כנגד ישראל והוא ערוך ומוכן לפעול בנחישות ככל שיידרש, נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל וריבונותה".

בנוגע לשגרה לצד המצב הביטחוני המתוח, מציין המסיבר כי פיקוד העורף הפיץ הנחיות ולפיהן באזורים הבאים לא יתקיימו מחר לימודים או עבודה שאינה חיונית. ביישובי עוטף עזה, מערב לכיש, מערב הנגב, לכיש, מרכז הנגב, ודרום הנגב, כאשר בנוסף הונחו הרשויות המקומיות באזורים אלה לפתוח את המקלטים הציבורים.

בנוגע להתקהלויות באזורים שצוינו, הן יתאפשרו במתכונת של עד 10 אנשים בשטח פתוח, ועד 50 איש במבנה, כאשר במבנים שפועלים בהם על פי התו הירוק יורשו להתכנס עד 100 בני אדם.

באזור גוש דן והשפלה יתאפשרו התקהלויות ושירותים עד 30 בני אדם בשטח פתוח, עד 50 בני אדם במבנה סגור, ועד 300 בני אדם במבנה הפועל על פי מתווה התו הירוק.

בנוגע למקומות העבודה ופעילויות חינוכיות, מדגישים בפיקוד העורף, כי ניתן לקיים פעילות במבנה בתנאי שקיים מרחב מוגן תקני שניתן להגיע אליו בתוך זמן ההתגוננות. בשאר ערי הארץ החיים ימשכו כסדרם, בהתאם להגבלות הקבועות של הממשלה בכל מה שקשור לנושא נגיף הקורונה.

למה צריכים להמתין במרחב המוגן 10 דקות לאחר הישמע האזעקה?

"מטח רקטות יכול לכלול מספר רב של רקטות שמשוגרות בהדרגה, ולכן גם אם ראיתם או שמעתם יירוט או נפילה של רקטה, ייתכן שהאיום טרם חלף", הסביר. "בנוסף, פרק הזמן שלוקח לשברי יירוט ליפול אל הקרקע עלול להימשך דקות ארוכות ולסכן את מי שיוצא מהמרחב המוגן לפני חלוף הסכנה".

עצם העובדה כי הרבה משפחות חרדיות הן משפחות ברוכות ילדים, "יש לוודא שכל הילדים יודעים היכן ממוקם המרחב המוגן בביתם, ולהזהיר גדולים על הקטנים כי יש להיכנס אליו מיד בהישמע האזעקה, לסגור את הדלת ולהגיף את חלון המתכת", מוסיף טסלר

"למי שאין בבית חדר ממ"ד, יש לבחור את החדר הכי פנימי שבו יש מינימום קירות חיצוניים פתחים וחלונות.
אפשרי גם להיכנס לחדר מדרגות בבניין, או לצאת לבניין שבו יותר משלוש קומות, אך אין להימצא בקומה העליונה או בקומת הקרקע".

במקומות שמתקיימים בהם הלימודים, בהישמע אזעקה, כיצד נוהגים בדרך לבית הספר או לחיידר?

טסלר אומר כי אם אנחנו נמצאים בנסיעה ונשמעת צפירה עולה ויורדת, עלינו "לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה קרוב. במידה ולא ניתן להגיע למבנה בפרק הזמן העומד לרשותנו – יש לצאת ולהתרחק מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים".

"בנסיעה באוטובוס בין עירוני או ברכבת, או שלא ניתן לצאת מהרכב, יש להתכופף מתחת לקו החלונות ולהמתין 10 דקות לאחר הישמע האזעקה".

לסיום אומר טסלר: "אני קורא לציבור החרדי להסביר לילדים את הציווי של 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם' ולהזכיר להם כי הנחיות החירום מצילות חיים, וכי בהסלמות ובמבצעים קודמים ראינו כי אנשים שנהגו על-פי ההנחיות הצילו את חייהם וחיי משפחותיהם".

נקודה חשובה מבקש יצחק טסלר לומר כי "בעלי טלפונים כשרים יכולים להתקשר למוקד המידע של פיקוד העורף בטלפון 104 שלוחה 6, ולקבל מידע המותאם למגזר, כולל בשפת האידיש".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים