שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "מסכות במקום הגבלות. חיסונים במקום סגרים"
רה"מ בנט
בפתח הישיבה התייחס גם לפשיעה העולה בשבועות האחרונים בקרב המגזר הערבי. זאת לאחר שאתמול, במהלך השבת, אירע רצח קשה במגזר הערבי
נפתלי בנט בישיבת הממשלה | צילום: קובי גדעון, לע"מ

"בעניין הקורונה – בשבוע האחרון יש עלייה במספר המאומתים בישראל, וצריך לומר, אין עלייה מקבילה במספר המאושפזים. אבל, צריך לדעת, וריאנט הדלתא כן פוגע באנשים לא מחוסנים".

"לכן, הגישה שלנו פשוטה: מקסימום הגנה על אזרחי ישראל, עם מינימום פגיעה בשגרה ובמשק בישראל. מסכות במקום הגבלות. חיסונים במקום סגרים. וריאנט הדלתא, כאמור, מדבק ב-50% יותר אבל אנחנו יודעים שהחיסון עובד. הוא פשוט עובד. מי שיכול להתחסן ולא עושה את זה, פשוט מסכן את עצמו, בעברית פשוטה, וגם את הסביבה".

"בשבוע האחרון, במאמץ משותף עם שר הבריאות ניצן הורוביץ ועם שרים נוספים, הצלחנו להכפיל פי שלושה את קצב ההתחסנות היומי, מכ-3,000 מתחסנים ביום לעשרת אלפים. זה לא מספיק. אנחנו רוצים עכשיו להכפיל פעם נוספת פי שלושה ולהגיע ל-30,000 ביום, וזה אפשרי. צריך לדעת שזה אפשרי".

"כדי שננצח את הקורונה צריך שהממשלה תנהל וצריך שהציבור ישתף פעולה. אני יכול לומר לכם שמצדנו העסק מנוהל, מנוהל היטב. אם אנחנו נהיה ממושמעים עכשיו, בדברים מאוד קטנים – לצאת ולהתחסן ולשים מסכות – אנחנו נמנע את הברדק אחר כך. זה דיל שהציבור כולו צריך להירתם אליו. אנחנו עושים את שלנו אבל את כל הצרות שהיו, ביטול אירועים והגבלות בשטח, אנחנו לא רוצים להגיע לזה. לכן, הבקשה שלנו היא מאוד צנועה – לעטות מסכות ולצאת להתחסן".

"אני פונה מכאן במיוחד לבני הנוער: אני יודע כמה אתם רוצים בקיץ לבלות, ואתם תוכלו לבלות בקיץ. יש לי ארבעה ילדים בגילאים האלה, אנחנו לא רוצים להטיל שום מגבלה – לא מסיבות, לא טיולים ולא כלום. אבל דווקא בגלל זה, אם אתם לא רוצים שיהיו עליכם מגבלות – תצאו היום להתחסן. דברו עם ההורים שלכם ותצאו להתחסן".

"נקודה אחרונה בעניין הקורונה – כבר שנה וחצי יש נקודת תורפה לאומית ענקית, וזה נתב"ג. דרך נתב"ג היה את המחדל הגדול, שהביא לפגיעה וגם למותם של אלפי ישראלים, ואנחנו מבינים זאת. לכן, בתיאום עם שרת התחבורה, עם שר הבריאות ועם שרת הפנים, החלטנו למנות מנהל מיוחד לטיפול במעברים ולמניעת הכניסה של הנגיף הזה ושל וריאנטים ונגיפים עתידיים מהעולם לתוך ישראל".

"האחריות תהיה טיפול עכשיו אבל גם בהסתכלות כלפי העתיד. לא תמיד החיסון יעבוד. יכולים להיות וריאנטים גם עוד חודש, עוד שנה, או עוד ארבע שנים, שאין להם חיסון. לכן, ישראל שאין לה המון מעברים, למעשה היא מעין מדינת אי – אין סיבה שלא נוכל להגן על עצמנו גם אם לא יהיה חיסון".

"לכן, אני שמח להודיע שמיניתי הבוקר לתפקיד את האלוף במילואים רוני נומה, שעשה עבודה יוצאת מן הכלל בבני ברק ועם הציבור החרדי. הוא מקבל את האחריות לתכלול וניהול של הטיפול בקורונה במעברים. בהצלחה לרוני נומה".

"נקודה אחרונה – לפני בערך שבועיים יצאנו לדרך. התחלנו לעבוד, כל שרה ושר בגזרתם. גם היום, על סדר יומה של הממשלה יש לא פחות מ-25 נושאים והחלטות לטיפול מיידי – החל ממינוי פרקליט מדינה ועד לאישור התקנות למאבק בנגיף הקורונה".

"שיתוף הפעולה בממשלה מצוין, פשוט מצוין. העבודה בין השרים, הטיפול בדברים תוך דקות. כך זה צריך להיות. זאת ממשלה שבאה לעבוד וזאת ממשלה שמצליחה לעבוד. תודה רבה".

בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה גם לפשיעה העולה בשבועות האחרונים בקרב המגזר הערבי. זאת לאחר שאתמול, במהלך השבת, אירע רצח קשה במגזר הערבי. הורים ובתם בת ה-16 נרצחו לאור יום ע"י מתנקשים. בנגב, במהלך סוף השבוע, אישה מהמגזר הערבי נרצחה והבוקר נרצח אדם בלוד.

"בשם ממשלת ישראל, אני מבקש למסור תנחומים למשפחות. מתחילת השנה נרצחו עשרות בני אדם במגזר הערבי. האלימות במגזר הערבי היא מכת מדינה שהוזנחה במשך שנים רבות. על כתפינו מוטלת האחריות להילחם בזה. זו משימה לאומית".

"שוחחתי הבוקר עם השר לביטחון הפנים, וסיכמנו על גיבוש תכנית לאומית למאבק בפשיעה במגזר הערבי, בהקדם האפשרי. אנחנו נעשה זאת בכל המימדים: המימדים האזרחיים, הכלכליים, וכמובן הפליליים. זה קודם כל רצון עז של המגזר עצמו, וזה כמובן אינטרס לאומי בכלל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים