שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » מספר הנעדרים עלה ל-99 – בהם עשרות יהודים
אסון במיאמי
מאות מחלצים ממשיכים לפלס דרך בהריסות בניין המגורים שקרס ליד מיאמי. לפחות 18 יהודים נמצאים בין הנעדרים. 36 אנשים חולצו מההריסות • בפנים: שמות לתפילה
תגיות:
התמטטות בניין באזור יהודי במיאמי ביץ' | צילום: רשתות חברתיות

99 בני אדם עדיין נעדרים מאירוע קריסת הבניין בו נהרגה אישה מוקדם יותר היום (חמישי) במיאמי, בעוד 53 אנשים כבר אותרו. מבין הנעדרים, לפחות 18 הם אנשי קהילת חב"ד, והמספר הכללי של היהודים כנראה גדול יותר.

ברשויות המקומיות אומרים כי טרם הצליחו ליצור קשר עם 51 בני אדם שלפי המידע שהתקבל גרים בבניין – וכעת בודקים אם לפחות חלקם קבורים מתחת להריסות. בארה"ב כבר מדווחים על האפשרות שיש הרוגים רבים, ודאגה גדולה שוררת גם בקהילה היהודית המקומית.

36 פצועים חולצו מבין ההריסות, בהם לפחות ילד אחד, שתועד במצב טוב על ידי כלי תקשורת מקומיים. כוחות אדירים של יחידות חילוץ מכל פלורידה עוסקים בניסיון לחלץ את הנעדרים באיי החורבות. בבניין היו כ-120 יחידות דיור, וכמחציתן נפגעו, אך רובן דירות נופש לא מאוכלסות.

ניקולאס בלבואה, שהיה בזירת האסון, חילץ ילד מההריסות. "שמעתי מישהו צועק וצורח", הוא העיד, "אז אני ואדם נוסף החלטנו להתקרב. בשלב הזה התחלתי לשמוע אותו טוב יותר והבנתי שמדובר בקול של ילד קטן". בלבואה גייס את צוותי החירום ומאות מהם החלו לעבוד בזירה.

שר החוץ, יאיר לפיד דיבר עם מאור אלבז הקונסול הכללי במיאמי והתעדכן איתו במצב הפעולות בשטח עקב קריסת הבניין במיאמי. בנוסף שוחח עם ראש הקהילה היהודית במיאמי ג׳ייקוב סולומון ושלח דרכו חיזוקים לקהילה היהודית במיאמי.

השר הנחה את הנהלת משרד החוץ לעדכן אותו במצב בשטח באופן שוטף ולהעמיד לרשות הקונסוליה במיאמי את כל הנדרש כדי לטפל במצב. לפיד הוסיף: ״אנשי משרד החוץ במיאמי ובארץ עושים ככל יכולתם על מנת לסייע לכוחות בשטח, לפצועים ולמשפחות. זה ארוע קשה ומורכב ויקח זמן לטפל בו, אנחנו עומדים לרשותם בכל סיוע שיזדקקו לו״.

ד״ר נחמן שי, שר התפוצות שוחח בשעה האחרונה עם הקונסול הכללי של ישראל בפלורידה, מאור אלבז, ועם נשיא הפדרציה היהודית במיאמי, ג׳קוב סלומון והעביר להם את תנחומי ישראל וממשלתה על האסון הכבד שפקד את הקהילה המקומית.

עד שעה זו טרם ברור היקף האסון אבל ברור כי חלק ניכר מן הנעדרים, כ 20 איש הם יהודים ובהם גם בעלי אזרחות ישראלית. הקונכ״ל סיפר כי הקונסוליה והקהילה כבר נערכות להושיט סיוע דחוף לניצולים. השר עדכן את שר החוץ וראש הממשלה בתמונת המצב.

הרב שלמה קאטן שנמצא באסון במיאמי סיפר ב'קול חי': "מדובר בשכונה יהודית מובהקת. הנס הוא שרוב היהודים נמצאים כעת בחופשה. הקריסה התרחשה בשעה 1:13, שעה שרוב הדיירים ישנים. מתוך 250 דירות, שליש בניין פשוט קרס. אנחנו מספקים אוכל ושתיה לחפ"ק ולכוחות ההצלה הרבים שנמצאים במקום".

עוד הוסיף כי "בבניין קנו דירות הרבה יהודים בתקופה האחרונה. יש 21 נעדרים יהודים. החילוץ הוא איטי כרגע, בשל החשש מקריסת שאר חלקי הבנין. עדיין לא ידוע על סיבת הקריסה, ההשערה היא מבניה של בנין חדש בצמוד אליהם, שגרם לסדקים ולקריסה".

הרב מנחם חירותי, שליח חב"ד במיאמי, אמר ל'ישראל היום': "מדובר באחת הקהילות הכי גדולות של יהודים במיאמי, בצמוד לבית כנסת מאוד גדול. גרים באזור תשעים אחוזים יהודים, יש שם אלפי יהודים באזור. האירוע התרחש בשתיים לפנות בוקר. אנחנו מתפללים לרפואת הפצועים. אנשים סיפרו שהם שמעו לכודים שצועקים. להבנתי חילצו עשרה אנשים חיים מבין הריסות הבניין. יש 18 יהודים שכרגע נעדרים. מדובר להערכתי בעיקר באנשים מבוגרים".

הרב אריה סיטרון, רב קהילה שמתגורר בסמוך לבניין שקרס סיפר: "לדאבוננו יש הרבה אנשים שלא מצאו אותם. יש שישה שאני מכיר אישית ועוד רשימה של אנשים שאני לא מכיר. אנחנו זקוקים לנס. אני גר בסמוך, כמה בלוקים, אבל לא שמעתי מה שקרה עד שהתעוררתי בסביבות חמש בבוקר ואז ראיתי את כל הבלגן בוואטסאפ. הבן שלי קם באמצע הלילה ושמע הרבה מסוקים ומכבי אש. יש הרבה יהודים שגרים באזור, ביניהם אלו שנעדרים. לא נותנים לנו להגיע לאזור האסון. כן הגעתי למקום שפינו גופות. כרגע לא שמעתי על פצועים שהוציאו מבין ההריסות".

בכיר בכוחות ההצלה ונציג זק״א במיאמי סיפר: ״מדובר במגדל מגורים בשכונה היהודית במיאמי בו מתגוררות בין היתר גם משפחות יהודיות. אנו פועלים יחד עם שאר כוחות הביטחון וההצלה במיאמי ועוקבים מקרוב אחר פעולות החילוץ, אנו מתמקדים כעת באיתור המשפחות היהודיות. כולנו בתפילה שהאירוע הזה יסתיים עם כמה שפחות נפגעים וקרבנות".

בתי הכנסת באזור קראו למתפללים להגיע ולקרוא פרקי תהילים לשלומם של הנעדרים.

שמות לתפילה:

ארי בן איטא
משה בן שושנה
משה בן טויבא
ליין בן אילנה
יהודה אריה בן פייגא רבקה
רות בת שרה
דבורה בת קלארה
חיים בן שרה
מלכה בת שרה רחל
ישראל צבי יוסף בן טויבא
צבי דניאל בן יהודית
איטא בת מרים
לייבל בן פייגא רבקה
מרים נוטקין
מרים בת שרה
ג'יי קליינמן
אילן נייבריף
אילן בן אברהם
אילן בן קלמן
דבורה בת קלארה
מיכאל בן הנס
גבריאלה בת שרה
לייב בן שושנה
שרה בת אידא
ננסי בת סופיה
פראנקי בן ננסי
דבורה בת הייא
ג'יי בן ננסי
ניקולה בת אנדריא
יעקב ראובן הכהן בן דבורה
ארני נוטקין
ננסי קרס לוין
פראנקי קליינמן
ברד כהן

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים