שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מסרה רשימות של ניצולי השואה ותמונה ב'יד ושם'
לפיד מחזיר טובה
שר החוץ ימנה את הגברת קולט אביטל לבאת כוחו בהנהלת יד ושם. ב-2017 הוטל עליה קנס של 5,000 ש"ח משום שמסרה רשימות של ניצולי השואה למפלגת 'יש עתיד'
יד ושם | צילום: Roman Yanushevsky, שאטרסטוק

שר החוץ, יאיר לפיד, ימנה את הגברת קולט אביטל לבאת כוחו בהנהלת יד ושם. אביטל, ניצולת שואה מרומניה. יושבת ראש מרכז הארגונים של ניצולי השואה בישראל, מילאה תפקידים ציבוריים רבים.

בבחירות 1999 נבחרה לכנסת מטעם מפלגת העבודה, והמשיכה לכהן בה גם בשתי הכנסות שלאחר מכן. אביטל הייתה המועמדת הרשמית של מפלגת העבודה למשרת נשיא המדינה בבחירות לנשיאות שנערכו בכנסת ב-13 ביוני 2007.

בפריימריז של מפלגת העבודה, אשר נערכו בדצמבר 2008, מוקמה אביטל במקום ה-19 ברשימת המפלגה לבחירות לכנסת השמונה עשרה. בעקבות ירידת כוחה של מפלגת העבודה ל-13 מנדטים, לא זכתה לכהן בכנסת ה-18.

בבחירות לכנסת העשרים שובצה במקום ה-109 הסמלי ברשימת מרצ, ונבחרה כחברת ועידת מרצ. במאי 2017 הוטל עליה קנס של 5,000 ש"ח על ידי הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע, משום שמסרה רשימות של ניצולי השואה למפלגת "יש עתיד", בניגוד לחוק הגנת הפרטיות.

שר החוץ, יאיר לפיד: ״קולט אביטל תהיה נכס בהנהלת יד ושם. ההיסטוריה והניסיון שלה הם חלק מהסיפור הישראלי של העם היהודי. זיכרון ולימוד השואה והנחלת מורשת הקורבנות והשורדים הם משימתנו לעולמי עד״.

קולט אביטל: "יד ושם הוא מוסד חשוב לעיצוב זיכרון השואה, לא רק לנו, דור הניצולים, אלא בעיקר לדורות הבאים בארץ ובעולם כולו. אני מקבלת עליי את המינוי בכבוד רב לזכר הקורבנות, למען הניצולים ובעבור הדור הבא. אני מודה לשר החוץ, יאיר לפיד, על האמון שנתן בי ועל הזכות להיות חלק מיד ושם".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים