שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מעבר כרם שלום ייפתח לייצוא סחורות
לראשונה מסיום המבצע
המתפ"ש הודיע כי הצעד אושר על ידי הדרג המדיני ומותנה בהמשך השמירה על היציבות הביטחונית • ההחלטה מגיעה חרף הבטחותיו של שר הביטחון על שינוי במדיניות
תגיות:
מעבר כרם שלום. אילוסטרציה | צילום: Anas-Mohammed, שאטרסטוק

מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע הערב (ראשון) כי בתום הערכת מצב ביטחונית הוחלט לאפשר החל ממחר בבוקר ייצוא מצומצם של תוצרת חקלאית מרצועת עזה לשיווק בשטחי יהודה ושומרון ובחו"ל דרך מעבר כרם שלום. זאת לראשונה מאז סיום מבצע "שומר החומות".

כמו כן, יתאפשר ייצוא טקסטיל מהרצועה לבתי עסק בישראל שמשתמשים במתפרות בעזה. ישראל גם תאפשר החל ממחר הכנסת דואר לרצועה, שמתקבל ביו"ש, והוא ייכנס דרך מעבר ארז. בנוסף יוכנסו טופסי מבחני בגרות, לקראת הבגרויות ביום חמישי הקרוב.

על רקע זה, השר לעניינים אזרחיים ברש"פ, חוסיין א-שייח', צייץ בטוויטר כי "ביקשנו מממשלת ישראל לפתוח את המעברים בעזה לסחורות, ליצוא וליבוא, ולשחרר את כל הסחורות המוחזקות בנמלים הישראליים לסוחרים בעזה. אנו מקווים שמה שהותר היום יהיה הקדמה להסרת המצור באופן מלא על אנשינו שם".

ההחלטה בנושא התקבלה בתום הערכת מצב ביטחונית, ובניגוד להצהרותיו של שר הביטחון בני גנץ כי לא יתאפשר מעבר ציוד שאינו הומניטרי עד שלא תחול התקדמות במו"מ עם חמאס בנושא השבויים והנעדרים. במערכת הביטחון מדגישים כי כל יתר התוצרת העזתית לא מאושרת לייצוא לישראל או לשטחי יהודה ושומרון וחו"ל דרך מעבר כרם שלום.

מוקדם יותר, מקור בחמאס מסר לסוכנות הידיעות הגרמנית, שארגון הטרור שלח מסרי אזהרה למתווכים בעניין אפשרות קריסת הפסקת האש בעזה בגלל "החמרת המצור על הרצועה". המקור ציין כי מסרי האזהרה הועבר למצרים, לקטאר, לאו"ם ולגורמים אזוריים אחרים, שהיו מעורבים בהפסקת האש.

ב'כאן חדשות' דווח כי מצרים לוחצת על ישראל להתקדם בהסדרה ברצועת עזה, וקוראת לה להשתתף בשיחות בקהיר בשבוע הבא. על פי ההערכות, השיחות יתקיימו במקביל עם גורמים בחמאס וברשות הפלסטינית. עוד דווח כי מצרים גם ביקשה מישראל לעשות צעדים בוני אמון, כמו החזרת מרחב הדיג או אפשרות העברת דואר לרצועה, שאינה מתבצעת מאז מבצע שומר החומות.

אחר הצהריים התייחס ראש הממשלה נפתלי בנט למתיחות מול חמאס ואמר כי "אין כוונה לפגוע במי שלא קם עלינו להורגנו, ואנחנו לא שונאים את אלה המוחזקים כבני ערובה בידי ארגון טרור אכזרי ואלים. ולפעמים אותם אנשים גם משמשים מגן אנושי מכוון סביב מכונות הריגה. אך באותה העת יכירו אויבנו את הכללים – לא נסבול אלימות, לא נסבול טפטופים, לא נבין עוד נכיל סוררים".

בטקס זיכרון לחללי מבצע צוק איתן הוסיף בנט כי "הסבלנות שלנו אזלה. תושבי עוטף עזה אינם אזרחים סוג ב'. מי שגר בשדרות, אשקלון, כפר עזה או עלומים זכאי לחיות בשקט ובביטחון כמו כל אזרחי מדינת ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים