שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מעוז: "תכילו את זהותה היהודית של ישראל"
רפורמת הכשרות
חה"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) קרא מעל בימת הכנסת לקבל את עמדתה של יועמ"שית הכנסת, עו"ד שגית אפק, להוציא את "מהפכת הכשרות" של השר מתן כהנא מחוץ לחוק ההסדרים
אבי מעוז | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

יו"ר מפלגת נעם, חה"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) קרא מעל בימת הכנסת לקבל את עמדתה של יועמ"שית הכנסת, עו"ד שגית אפק, להוציא את "מהפכת הכשרות" של השר מתן כהנא מחוץ לחוק ההסדרים, ובכך לעצור את המחטף של העברת הרפורמה המהפכנית ללא דיון והליך חקיקה מסודר.

"אני רוצה להגיד ישר כח ליועמ"שית של הכנסת, לפני הדיון היא שלחה לנו מכתב מפורט שבו היא פרטה את כל הסעיפים של חוק ההסדרים, התוכנית הכלכלית כפי שהיא קרוייה, ואני רוצה לגעת באותה נקודה שהיא מדברת, פרק כ' "יעול מערך הכשרות", פתח חה"כ מעוז את דבריו.

בהמשך ציטט מעוז את מכתבה של היועמ"שית "התיקון יוצר מהפכה של ממש בהסדרת תחום הכשרות, מסדיר עיסוק, וקובע הסדרים חדשים ומורכבים, תוך שינוי מעמדם של רבני הערים והרבנות הראשית, אין קשר לתקציב, ולא ברור מדוע הוא נכלל בחוק ההסדרים, מומלץ לפצל להליך חקיקה רגיל", ציטט חה"כ מעוז.

חה"כ מעוז המשיך את דבריו "אדוני היו"ר אני חושב שמה שהיועמ"שית ראתה בצורה כל כך פשוטה, שאין שום קשר לחוק ההסדרים, ויש פה מהפכה של ממש בסמכותה של הרבנות הראשית, ובתפקידם של רבני הערים. היא ממליצה, את הדבר הפשוט, שהממשלה לא השכילה לעשות, לפצל להליך חקיקה רגיל. ואני שואל אתכם, הממשלה, חברי הקואליציה, האם תוכנית ההכלה שאתם נוקטים בה בזמן האחרון, הכלת המתים שבמגפה, כפי שטענה שרת הפנים, הכלת הטרור, כפי שאנחנו רואים במו עיניינו, האם ההכלה הזו לא כוללת גם את הכלת זהותה היהודית של מדינת ישראל?", שאל מעוז.

לסיום קרא לעצור את המהלך, וכן פנה ליו"ר הכנסת וביקש את התערבותו "מדוע אתם מכניסים לחוק ההסדרים הצעת יעול של מערך הכשרות שבאה להרוס את הרבנות הראשית? אתם בזה הורסים את הרבנות הראשית, מי יעמוד לנו נגד הפיכתה של מדינת ישראל ממדינה יהודית, למדינת כל אזרחיה. אני קורא לכם מעל במה נכבדה זו, אין קשר בין מהפכת הכשרות שאתם רוצים לעשות לחוק ההסדרים, תוציאו את זה מחוק ההסדרים.

אדוני היו"ר אני יודע שאתה עושה מאמצים להוציא מחוק ההסדרים חוקים שאינם קשורים לתקציב, תתגייס לעניין הזה, תמשיך במאמציך, מהפכת הכשרות אין עניינה בחוק ההסדרים. זה נמצא בחוק ההסדרים רק מפני פחדנותו של השר מתן כהנא, שרוצה להרוס את הרבנות הראשית", סיים מעוז.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים