שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "מעריך שעד פסח לא יהיה סגר נוסף"
פרופ' אש
בריאיון אמר שהשמירה על ההנחיות טובה ממה שחשב: "מסתכל בסיפוק על הנתונים". מנכ"ל משרד הבריאות: "לאור הנתונים, דנים בהקלה במגבלות ההתקהלות"
נחמן אש | צילום: לע"מ

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, העריך הבוקר (רביעי) שלא יוטל סגר נוסף עד פסח, לאור הירידה בתחלואה שהורגשה בשבועות האחרונים. בריאיון ל-103FM, אש שינה את תחזיתו מלפני שבוע, לפיה סגר רביעי נמצא על הפרק עוד לפני הבחירות.

"אני מסתכל בסיפוק על הנתונים של הימים האחרונים, יש לנו ירידה יפה בתחלואה, מסתכלים קדימה", אמר אש. "אין לי ספק שהחיסונים משפיעים, וכנראה הם עזרו לנו באמת ביצירת תמונת המצב הנוכחית. אני מעריך שעד הבחירות או עד פסח לא יהיה סגר נוסף בסבירות מאוד גבוהה".

בפתח דבריו התייחס לחגיגות בפורים, והסביר כי החגיגות שנראו לא ייצגו את הציבור הרחב: "אין לי ספק שהחיסונים משפיעים וכנראה הם עזרו לנו באמת ביצירת תמונת המצב הנוכחית. אני חושב שגם התמונות שהיו לא ביטאו את ההתנהגות של כלל הציבור. כנראה שהשמירה על ההנחיות בקרב הציבור הרחב טובה יותר ממה שאנחנו רואים, וביחד זה יצר את התמונה היותר אופטימית היום. תפקידנו זה להזהיר ולגרום לכך שאנשים מתנהגים כמו שצריך אוני שמח שזה אולי גם משפיע על כך שהתחלואה בירידה".

עם זאת, ציין את נקודות התורפה של המדינה במאבק בתחלואה: "יש לנו את הכניסה משדה התעופה שאנחנו מכירים. עדיין לא סגרנו את זה בצורה הרמטית או כמו שהיינו רוצים. אנחנו מקדמים את הנושא של הצמיד האלקטרוני שיעזור מאוד באכיפת הבידוד. שמירה על בידודים בכלל זו נקודת תורפה, אנשים צריכים להקפיד הרבה יותר".

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי הבהיר בריאיון ל'ווינט' כי יימשך הדיון בהרחבת מספר המתקהלים בחוץ ובפנים, אבל מבהיר כי ביטול גורף אינו בתכנון מחשש להתפרצות נוספת של הקורונה.

פרופ' לוי התייחס גם לחג הפסח ואמר כי "אני מקווה שנוכל להרחיב את מגבלות ההתקהלות, כך שמשפחה תוכל לחגוג עם יותר אנשים ותחגוג את פסח כהלכתו". בנוסף, מנכ"ל משרד הבריאות הסביר כי לקראת השנה הבאה המשרד נערך לתרחיש קיצון שבו יצטרכו לחסן פעמיים בארבע מנות חיסון את כל האוכלוסיה, גם את הילדים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים