שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » מערכת הבטחון השאירה את היישוב ללא הגנה
מחדל בטחוני בענתות
לפני כעשרה ימים השעה משמר הגבול את רבש"ץ היישוב ענתות בבנימין, ליד ירושלים • השעיית הרבש"ץ נעשתה באופן חד צדדי בלי להודיע ליישוב ולצבא
התיישבות | צילום: Altosvic, שאטרסטוק

לפני כעשרה ימים השעה משמר הגבול את רבש"ץ היישוב ענתות בבנימין, ליד ירושלים, עד להשלמת חקירתו במשטרה על ארוע בו השתמש בנשק במסגרת חיכוך עם ערבים במהלך תפקידו.

השעיית הרבש"ץ נעשתה באופן חד צדדי בלי להודיע למועצה האזורית או ליישוב וכנראה אפילו לא לצבא. מג"ב לא דאג לכל חלופה אחרת והשאיר את היישוב בו גרות 450 משפחות חשוף לאיומים בטחוניים.

ראש המועצה האזורית בנימין ישראל גנץ אומר כי "לא יתכן שדוקא מי שאמון על בטחון התושבים מפקיר אותם כך בצורה רשלנית. ההתנהלות הנוכחית אינה מקובלת בשום אמת מידה. לוקחים רבש"ץ מיישוב כאילו אין משמעות לנוכחות שלו, וכאילו אין איומים בטחוניים באזור מדי יום. אנחנו דורשים לתקן את המצב לאלתר ולספק לענתות בטחון בסיסי"

גנץ אומר כי "הבסיס לכשל החמור הזה הוא העובדה כי לפני כ-13 שנה עברה האחריות הבטחונית ביישובים שהוגדרו כעוטף ירושלים לידי מג"ב והוצאו מאחריות צה"ל. הדבר הזה פשוט לא עובד ויוצר תקלות בטחוניות בשטח. מג"ב מצוין במשימות השוטפות שלו. אחריות לאבטחה יישובית היא לא אחת מהן. כבר בממשלה הקודמת שוחחתי עם המל"ל והתרעתי מפער חמור שעלול לעלות בחיי אדם".

דובב פאר, יו"ר ועדת הבטחון של ענתות אומר כי "ההחלטה החמורה של מג"ב השאירה אותנו, אלפי תושבי היישוב ענתות בלי אבטחה בסיסית. יש כאן ילדים, נשים ומבוגרים שצריכים הגנה בטחונית לפי הכללים שקבעה מערכת הבטחון. מפלס הדאגה ביישוב עלה מאד בימים האחרונים. כאיש העוסק בבטחון אני יכול לומר שהיישוב כיום פרוץ ולא בטוח. אם חלילה יקרה משהו ומישהו ישלם בחייו יזכרו לטפל בכשל. מוטב שיטפלו בו עכשיו".

במועצת בנימין אומרים כי מלבד הבעיה החמורה של הפקרת היישוב ענתות, יש מספר יישובים נוספים במועצה המוגדרים כעוטף ירושלים בהם האבטחה חייבת לחזור לידי צה"ל שמתאים יותר להחזיק אבטחה במרחב הזה. "הכשלים החמורים בתפיסת הבטחון הנוכחית באותם יישובים נמשכים ואין אף אחד שלוקח אחריות. נקווה שמישהו יתעורר לפני שיבוא אסון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים