שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מערכת הביטחון ערכה "ניסוי מוצלח" ב'חץ 2'
טהרן, שימו לב
משרד הביטחון ממשיך להיערך להתמודדות צבאית מול איראן עם ניסוי מוצלח במערכת 'חץ 2' המסוגלת לפעול גם היא בדומה ל'חץ 3' כנגד שיהאב 3 של הצבא האיראני
הניסוי במערכת חץ 3 באלסקה, 2019 | צילום: אגף דוברות והסברה במשרד הביטחון

על רקע המאבק הישראלי המתמשך נגד תוכנית הגרעין האיראני, נערך אמש (ד') ניסוי שהוגדר כמוצלח בטיל יירוט מסוג 'חץ 2'. הניסוי בוצע סמוך לחצות בבסיס הניסויים בפלמחים, בשיתוף עם חיל האוויר.

משרד הביטחון פרסם הבוקר סרטון מתוך הניסוי, בו נראה הטיל נורה משדה הניסוי בחופי הארץ, משוגר לעבר טיל מטרה, שידמה את 'השיהאב 3' האיראני. מטרת הניסוי הייתה לוודא כי שדרוג החץ 2 עבר בהצלחה וגם הוא יוכל ליירט את הטיל, שעד כה סברו כי רק למערכת חץ 3 יש את היכולת.

במסגרת הניסוי המוצלח, שוגר לעבר שטח ישראל טיל מטרה מסוג "אנקור" ממטוס קרב שנשלח ללב ים – שזוהה תוך שניות בודדות על-ידי מכ"ם החץ, שהעביר את נתוניו לחדר הבקרה.

הטיל המיירט שוגר בסנכרון מלא מול מערכות הגנה נוספות של חיל האוויר, שהשתתפו בניסוי מתוך מטרה לבחון את הקישוריות בין מערכות ההגנה הישראליות: חץ 3 מחוץ לאטמוספרה וקלע דוד (שרביט קסמים), פטריוט וכיפת ברזל, שמיירטות בשכבות הנמוכות מזו שבה מיירטת מערכת החץ 2.

"אנחנו מאוד גאים בניסוי", אמר ראש מנהלת חומה במשרד הביטחון משה פתאל. "בניסוי נורה טיל מהיר המהווה איום עתיד – וחץ 2 יירט אותו". לדבריו, המערכת, כמו גם מערך הגילוי, השליטה והבקרה, עברה שדרוג תוכנה על מנת להתמודד עם האיום המתפתח. "יש לנו ביטחון חזק במערכת", אמר.

הניסוי המוצלח במיירט 'חץ 2' מצטרף לסדרת הניסויים המוצלחת במערכת ההגנה 'חץ 3' שביצעו משרד הביטחון וה-MDA האמריקני באלסקה, ארה"ב, בשנה שעברה. ממשרד הביטחון נמסר כי שתי המערכות הוכיחו בניסויים יכולת מבצעית גבוהה. "השילוב בין מערכות ה'חץ' מחזק ומרחיב בצורה ניכרת את יכולות ההגנה של מדינת ישראל נגד איומים קיימים ועתידיים בזירה", נמסר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על הניסוי המוצלח: "הוכחנו שוב שמדינת ישראל מחזיקה בידיה יכולות הגנה והתקפה מהחזקות והמתקדמות בעולם. אני מבקש להביע הערכה עמוקה לבעלת בריתנו ארה"ב, על קידום משותף של ביטחוננו. ידעו אויבינו ומבקשי רעתנו כי מדינת ישראל ערוכה נגד כל איום", אמר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא עשה טעות לא ניסה שום דבר חדש

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים