שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מפלגות גוש מתנגדי נתניהו חידשו את המו"מ
בצל ההסלמה
גורמים המעורים במו"מ אומרים כי השיחות כרגע הם על גל נמוך, ובשלב ראשוני מתכנסים רק צוות המו"מ של יש עתיד. השיחות עם שאר המפלגות נערכים כרגע בשיחות טלפוניות
נפתלי בנט, בנימין נתניהו, גדעון סער ויאיר לפיד | צילום: דוברויות

צוותי המשא ומתן של מפלגות ימינה ויש עתיד חידשו הבוקר את השיחות סביב נושא הקמת ממשלת מתנגדי נתניהו בכפר המכביה, גורמים המעורים במו"מ אומרים כי השיחות כרגע הם על גל נמוך. בשלב ראשוני מתכנסים רק צוות המו"מ של יש עתיד, השיחות עם שאר המפלגות החברות בגוש נערכים כרגע בשיחות טלפוניות.

גורמים המעורבים במו"מ אומרים ל'וואלה' כי השאיפה היא להתקדם בהסכמים עם המפלגות החברות בקואליציה למרות ההחלטה של רע"מ להשעות את השיחות. הגורמים הביעו תקווה כי אם הסבב הביטחוני לא יתארך יהיה אפשר להמשיך במגעים להקמת ממשלה עד סוף המנדט של יאיר לפיד בעוד שלושה שבועות.

גורמים נוספים מעריכים כי התקדמות המו"מ תלויה במצב הביטחוני, לדעתם אם נגרר להסלמה קשה יותר מבימים האחרונים, הסיכויים להרכיב ממשלה בשותפות עם עבאס קלושים ואף לא מציאותיים. גם האפשרות להיסתמך על עבאס בהצבעה מבחוץ או הימנעות ירדה מהפרק, לאחר שעבאס אמר כי האו יהיה מעוניין להצביע בעד או נגד ולקחת חלק פעיל בהרכבת ממשלה ככל שתהיה.

עוד מעריכים הגורמים כי פניו של בנימין נתניהו מופנות לבחירות. הסיבה לכך נעוצה עקב סדרת האירועים האחרונים אשר הביאה אותו להבנה כי אין לו כל אינטרס להציע לבנט או כל ח"כ אחר רוטציה, ועל כן יפעל לקיומה של מערכת בחירות חמישית.

כזכור, מפלגת רע"מ הודיעה אמש (שני) על הקפאת המשא ומתן להרכבת ממשלה, זאת עד שתירגע ההסלמה בירושלים וברצועת עזה. מוקדם יותר אמור היה יו"ר המפלגה מנסור עבאס להיפגש עם יאיר לפיד ועם נפתלי בנט, אך הפגישה בוטלה.

מוקדם יותר, עבאס אמר בשיחות סגורות בכנסת כי המצב הביטחוני מקשה עליו להתקדם, ולפי ההערכה ההסלמה בירושלים היא חלק מהסיבות לביטול הפגישה. בכיר ברע"מ שצוטט ב'כאן חדשות' אמר כי אינם יודעים אם יוכלו לשוב למשא ומתן לפני תום המנדט של לפיד, וכי הדבר תלוי בהיקף ההסלמה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים