שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » מצחצחים שיניים? אל תשכחו לגרגר מי פה
אנטי קורונה
חוקרים ישראלים פיתחו תרכובת כימיקלים שיפגעו בעמידות נגיף הקורונה לאורך זמן • השבוע פורסם מחקר מקיף המוכיח הגנת 'מי פה' מפני התפרצות הנגיף בגוף האדם
צחצוח שיניים | צילום: בחזית

מחקר מקיף שנערך בשיתוף כמה אוניברסיטאות נחשבות, ובהם, נוטינגהאם, קולורדו, אוטווה, ברצלונה ומכון בברהם של אוניברסיטת קיימברידג', בשילוב צוותי רפואה ווירולוגים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת קארדיף, מגלה כי בניגוד לעמדת ארגון הבריאות העולמי, הרי שקיים סיכוי סביר כי ל'מי פה' מערכת הגנה עצמאית מפני נגיף הקורונה.

הנימוק: 'מי פה' מכיל תרכובת חומרים ההורסים את מנגנון פעולת הנגיף בטרם יעבור מוטציה וידביק תאים אנושיים לרוב בבלוטות הגרון והרוק, המוכרים כאזורים בגוף האדם בהם מתבצע 'שכפול'. העובדה שנגיף הקורונה מכוסה מטבעו בשכבה שומנית, מלמד כי הוא פגיע לכימיקלים הנכללים בתרכובת מי הפה.

על אף שלטענה זו אין לפי שעה הוכחה קלינית, קוראים החוקרים לעמיתיהם בעולם הרפואה לבצע מחקרים בנושא. ארגון הבריאות העולמי מצדו הגיב, כי "אין שום עדות לכך ששימוש בשטיפת פה יגן מפני זיהום בנגיף הקורונה".

יצוין, כי בישראל פיתחו חוקרים מהטכניון חומרי חיטוי חכמים, שתפקידם לפגוע במנגנון ההדבקה של נגיף הקורונה על משטחים, כאשר בניגוד לאקונומיקה וחומרים אחרים המתבססים על כלור, יעילותם תישאר לאורך זמן.

ד"ר שאדי פרח מהפקולטה להנדסה כימית ע"ש וולפסון בטכניון, שהוביל את המחקר ואף זכה להכרה מהמכון האירופי לחדשנות וטכנולוגיה, אמר כי "כרגע אנחנו מייצרים חומרים פוטנציאליים ובודקים אותם, וזאת מתוך כוונה לבחור את החומר האופטימלי ולהתחיל בייצור המוני שלו כבר בחודשים הקרובים", כדי להאיץ את הפיתוח והשיווק של החומרים החכמים החדשים.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מי שלא מרוצה מהיחס שהוא מקבל, שיבדוק איזה יחס הוא נותן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים