שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "מצפה לראות רגיעה בדרך להפסקת אש"
ביידן לנתניהו
רוסיה הודיעה לישראל כי לא תקבל פגיעה נוספת באזרחים ברצועת עזה. במקביל, מנהיגי צרפת, מצרים וירדן יצאו בהצהרה משותפת: "קוראים להפסקת אש"
נשיא ארה״ב ג'ו ביידן וראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: שגרירות ארה"ב בישראל

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח הערב (רביעי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בפעם הרביעית מאז החל מבצע "שומר החומות" לפני עשרה ימים. בהודעה שנמסרה מטעם הבית הלבן, נמסר כי ביידן הבהיר לנתניהו שהוא "מצפה לראות רגיעה משמעותית בעזה עוד היום, בדרך להפסקת אש". חרף ההפצרות של ביידן, ב"אקסיוס" דווח כי במהלך השיחה נתניהו סירב להפסקת אש.

בהודעת הבית הלבן אחר הצהריים נמסר: "הנשיא הבהיר לראש הממשלה שהוא מצפה לרגיעה משמעותית היום, בדרך להפסקת אש. המנהיגים שוחחו בפירוט על מצב האירועים בעזה, על ההתקדמות של ישראל בפירוק היכולות של חמאס וגורמי הטרור האחרים ועל המאמצים הדיפלומטיים המתמשכים של ארה"ב והממשלות באזור".

שר הביטחון בני גנץ שוחח היום עם מזכיר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין. גנץ עידכן את מזכיר ההגנה אודות התפתחות המערכה בעזה, ואמר לו כי בכל יום שעובר צה"ל מגיע להישגים משמעותיים שגורעים יכולות צבאיות משמעותיות מחמאס ופוגע במי שיורים על אזרחי ישראל ללא הבחנה. גנץ אמר למזכיר ההגנה, כי בכוונת ישראל לפעול באחריות ביטחונית וגם מדינית עם הגורמים המתונים באזור, והודה לו על הגיבוי האמריקאי שהוא משמעותי ביותר עבור ישראל.

בתוך כך, בעקבות ירי הרקטות אחר הצהריים מלבנון, לשכת ראש הממשלה הודיעה ראש הממשלה יקיים הערב הערכת מצב עם בכירי מערכת הביטחון. במקביל, קיבלו שרי הקבינט המדיני-ביטחוני כי לא יתקיים הערב דיון בקבינט. המשמעות היא שככל הנראה לא תהיה החלטה על הפסקת אש היום, שכן להחלטה מסוג זה יש צורך באישור של הקבינט.

משרד החוץ הרוסי הודיע היום על כך שגורם בכיר הבהיר לשגריר ישראל במדינה כי רוסיה אינה תקבל פעולות אשר יובילו לפגיעה באזרחים ברצועת עזה .הדברים מגיעים במקביל לתדרוך של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ גבי אשכנזי לדיפלומטים, ביניהם שגריר רוסיה, בקריה בתל אביב.

בתוך כך, נשיא צרפת עמנואל מקרון, נשיא מצרים עבד אל-פתאח אל-סיסי ומלך הממלכה הירדנית ההאשמית עבדאללה השני קיימו היום ישיבה, שבה הם הביעו את דאגתם העמוקה מההסלמה המתפתחת במזרח התיכון. השלושה קראו לצדדים להסכים מיידית להפסקת אש.

במהלך ישיבת הממשלה שנערכה היום ברמאללה, אמר אבו מאזן כי "מה שממשל הכיבוש עושה בעזה, כולל התוקפנות האכזרית כלפי האזרחים, הפגזה מכוונת של אזורי מגורים ומוסדות, הרס התשתיות, כמו גם הריגת נשים, קשישים וילדים הוא טרור ממלכתי מאורגן שביצע הכיבוש הישראלי ומעשים שהם פשעי מלחמה על פי החוק הבין-לאומי לא נחסוך במאמצים כדי להביא את האחראים בפני בתי משפט בין-לאומיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים