שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » מצרים הציעה: "הפסקת אש מחמישי ב-6:00"
בישראל דוחים
גורם מדיני: אין שום סיכומים ושום התחייבויות מצד ישראל". דיווח: נתניהו עדכן את וושינגטון שהוא מוכן להפסקת אש החל בעוד יומיים-שלושה • בדרך לסיום?
תקיפות בעזה | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

מקורות פלסטיניים אומרים כי ארגון הטרור חמאס הסכים להצעה מצרית להפסקת אש החל ביום חמישי בבוקר. לפי ההצעה, הפסקת האש תיכנס לתוקף בשעה 06:00. עוד ציינו הגורמים כי ישראל לא התייחסה להצעה המצרית. גורם מדיני ישראלי הגיב על הפרסום ואמר: "בניגוד לדיווחים הערב אין שום סיכומים ושום התחייבויות מצד ישראל".

סוכנות הידיעות AP דיווחה כי ישראל העבירה לגורמים בממשל האמריקאי מסר לפיו "המבצע יסתיים תוך כמה ימים", זאת ברקע תחילתו של השלב החמישי בתקיפות צה"ל ברצועה. כמו כן, "הניו-יורק טיימס" פרסם הערב כי במהלך שיחה שקיים נשיא ארה"ב ג'ו ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הראשון הזהיר אותו כי לא יוכל לגבות את ישראל לאורך זמן.

גורמים אמריקנים מעודדים בשיחות סגורות את נתניהו, ואת שאר הבכירים הישראלים, לחתור לסיום המבצע בעזה ולהפחית את התקיפות. גורם שבקיא בפרטים אמר שבממשל ביידן הדגישו בפני הגורמים הישראלים שבכל הקשור להתנגדות העולמית להמשך המבצע, שהחל לפני 9 ימים, הזמן לא משחק לטובת ישראל.

דובר חמאס, פוזי ברהום, מסר כי הדיווחים לגבי רגיעה מקורם בישראל, וזאת על מנת להשיג מטרות מסוימות אצלה. עוד הבהיר ברהום כי חמאס ממשיך בהתנגדות, ואם תהיה החלטה על רגיעה מצד ההתנגדות הפלסטינית – יוכרז על כך באופן רשמי.

ב-CNN דווח כי אחד הקשיים המרכזיים בדרך להפסקת אש הוא דרישת חמאס לערב את סוגיית ירושלים – נושא שלא היה על הפרק עד כה בעזה. בחמאס הציגו דרישות הנוגעות להר הבית ולשכונת שייח' ג'ראח בבירה, שני נושאים שהיוו את הגורמים לתחילת הסבב הנוכחי.

בכיר חמאס מוסא אבו מרזוק אמר כי קטאר מעורבת במאמץ להפסקת אש בין ישראל לחמאס. לדבריו, חמאס מוכנה להפסקת אש עם ישראל, אך ישראל מוכנה לשקול זאת רק בתנאי שישראל תפסיק את האש למשך מספר שעות.

עוד הוא הוסיף בריאיון כי "נסכים לסיים את המלחמה בצורה בו-זמנית והדדית". אבו מרזוק רמז כי עלולה להתקיים הסלמה נוספת אם מדינת ישראל תמשיך לפנות משפחות פלסטיניות ממזרח ירושלים או שתוסיף לפעול באלימות נגד פלסטינים במסגד אל-אקצא.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים