שיתוף
תגובות
צרכנות » מקלב: "השתפנת, בגלל תחקיר סגרת?"
מטיח במנכ"ל שופרסל
רמי לוי הורחק מהדיון לאחר שצעק לעבר חברי הכנסת: "מי אתם בכלל, פופוליסטים" • במהלך הדיון פרץ עימות בין יו"ר הוועדה לבין מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן
אורי מקלב | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

ועדת הכלכלה התכנסה הבוקר (ד') בנוכחותם של מנכ"ל משרד הכלכלה ומנכ"ל שופרסל. את הישיבה יזם יו"ר הוועדה, חבר הכנסת מיכאל ביטון, והיא עוסקת ביוקר המחייה בישראל וביצירת תחרות הוגנת. במהלך הדיון פרץ עימות בין יו"ר הוועדה לבין מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, לאחר שביטון שאל את המנכ"ל אם תיאם מחירים עם רשתות אחרות. בנוסף, רמי לוי הורחק מהדיון לאחר שצעק לעבר חברי הכנסת: "מי אתם בכלל, פופוליסטים".

ח"כ אורי מקלב למנכ"ל שופרסל בועדת הכלכלה: השתפנת, בגלל תחקיר סגרת את האתר? בור ששתית ממנו אל תסגור אותו. חודש וחצי אמרו לנו שהכשרויות גורמות ליוקר המחיה, עד שהתברר לכולם שדווקא הרשתות החרדיות שמוכרות הכי כשר ומהדרין – שם הכי זול, סל של משפחה חרדית זול יותר למרות הכשרות".

עוד בנושא:

"החקירה הזו של רשות ההגבלים מתחילה בקול רעש גדול ותגמר בקול ענות חלושה. תמיד אמרתם כי הכשרות מייקרת את המוצרים ושוק המהדרין יקר יותר ופתאום מתברר כי רשתות החרדיות והכשרות זולות יותר". ח"כ מקלב פנה למנכ"ל שופרסל אברכהן, "השתפנת, בגלל איזה תחקיר שלא נכון סגרת את האתר לציבור החרדי? זה לא הוגן כלפי הצרכנים שלך, חודשים רבים הרווחת מהציבור הזה ונהנת, בור ששתית ממנו אל תרוק בו אבן בטח שלא תסגור אותו".

"באופן מעשי התחקיר הזה לא מדוייק, 'ישיר למהדרין' שיווקו גם בתל אביב ופתח תקווה שהם לא ערים חרדיות, חווית הקניה בציבור החרדי שונה וזולה יותר, סל הקניות הממוצע גדול יותר, אילו דברים שמוזילים את המחירים. כוס קפה בתחנת דלק זולה יותר מכוס קפה בבית מלון למרות שמדובר באותו מוצר בדיוק".

"הייתה הרגשה כאילו זה נעשה כנגד הציבור החרדי אך חשוב לזכור כי בסופו של דבר הציבור החרדי משקיע את כספו במזון ולא בבתי מלון ומסעדות, הציבור החרדי מוציא את כספו בשביל להאכיל את ילדיו, לשים להם על השולחן את הלחם והחלב שלהם. הציבור החרדי משלם בגלל זה הכי הרבה מיסים עקיפים בגלל שהוא צורך יותר". אמר מקלב.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. לא מבין על מה נזעקים חברי הכנסת החרדים והציבור החרדי. כאילו סגירת ישיר למהדרין היא בעיה לציבור החרדי. ולא כן הוא הדבר, אדרבא, ישנם כמה וכמה עסקים ואתרים חרדים שישיר למהדרין רק עמדה להם בדרך. אלו אתרים שבחלקם מוכרים בזול יותר ומשרתים טוב יותר.
    התורה אסרה לקנות מרחוק כאשר יש קרוב יותר שמוכר את אותו הדבר, ככתוב "כי תקנה מאת עמיתך" ועיין רש"י שם. זה הרי ממש טפשי לבכות על אירוע שהוא בס"ה טוב ליהודים ומזרז שלא לעבור על איסורים דאורייתא הכרוכים בלקנות מרחוק כשיש קרוב "עמית" שמוכר את אותו הדבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים