שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מקלב: "חוק הפיקדון הוא מס נוסף על הציבור"
תקף בועדה
מקלב הוסיף: "הציבור החרדי היה שותף במחזור. בציבור החרדי כלובי האיסוף היו מפוצצים – החוכמה היא לא לגבות כסף אלא להקים מערך מיחזור אפקטיבי. נכשלתם בתפקידכם"
אורי מקלב | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

בדיון היום (ג') בועדת הכלכלה על חוק הפיקדון לבקבוקים גדולים ח"כ מקלב תקף את השרה לשעבר גמליאל "אמרנו לך בזמן אמת כי אין מקום למס הזה, אנשים ישלמו ולא יקבלו את ההחזר ובכל זאת המשכתם לקדם את החוק הזה".

"זהו מס או קנס ולא פיקדון, הציבור ישלם את המס ולא יקבל את הפיקדון, אנשים ישלמו ולא יהיה מי שיחזיר להם את כספם. יש מס סוכר, חד"פ וכעת על הבקבוקים. אתם מחוייבים לאיכות הסביבה ולא ל'לא תגנוב'. אם אתם גובים פיקדון ואין לכם יכולת להחזיר את הכסף זו גניבה מהאזרח". אמר מקלב.

עוד הוסיף מקלב ואמר: "לצערנו המשרד לאיכות הסביבה נכשל בתפקידו, הבקבוקים הגדולים מהווים צריכה ביתית או מוסדית, אין להם השפעה על המרחב הציבורי כמו הבקבוקים הקטנים אלא רק השפעה על האיכות הסביבה של כולנו". 

ח"כ מקלב פנה לשרה לשעבר גמליאל ותקף, "אמרנו לך בזמן אמת כי אין מקום למס הזה, אנשים ישלמו ולא יקבלו את ההחזר. אתם יוצאים לדרך ומה השמחה שלכם? – שהציבור לא יקבל את זה חזרה? הציבור ממורמר לא סתם. אלא בגלל שמטעים אותו. זה מס ולא פיקדון".

"הציבור החרדי היה שותף לכל פעולה במחזור. בציבור החרדי כלובי האיסוף היו מפוצצים – החוכמה היא לא לגבות כסף אלא להקים מערך מיחזור אפקטיבי. נכשלתם בתפקידכם". 

כזכור, השרה להגנת הסביבה לשעבר, ח"כ גילה גמליאל, החליטה להחיל את חוק הפיקדון על מכלי משקה גדולים שיכנס לתוקפו ב- 1 בדצמבר 2021 (בעוד 15 ימים). את ההחלטה קיבלה השרה לשעבר גמליאל בהתראה של שנה, במטרה לאפשר לשוק ולמדינה להיערך בהתאם.

הקרן לשמירת הניקיון אישרה בזמן כהונתה של גמליאל תמיכה בהיקף של עד 100 מיליון שקל ברשויות מקומיות, באשכולות רשויות ובגופים ציבוריים לצורך רכש או השכרת מכונות לשם איסוף מכלי משקה בפיקדון. נראה שהמשרד להגנת הסביבה בחר לוותר בחודשים האחרונים על התקציב, שהיה מביא לפריסה מיטבית של מכונות מיחזור אוטומטיות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים