שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » מרכז רפואי ישראלי בדובאי
לטיפול בתאי לחץ
המרכז הרפואי החדש הוא דוגמה ראשונה לשיתוף פעולה בתחום הרפואה בין ישראל ואיחוד האמירויות. המרכז ישתרע על פני כ-7,000 מ"ר וצפוי להעסיק כ-100 אנשי צוות
תגיות:
| צילום: Max Events Dubai

Aviv Scientific הישראלית אשר מובילה את תחום המחקר והטיפול בתהליך ה- aging, מקימה מרכז רפואי בדובאי. המרכז הרפואי, שיתמקד בטיפול ובאופטימיזציה של תפקודי המוח והגוף משתרע על פני 7,000 מ"ר והוא המרכז השני של Aviv Clinics בעולם, לאחר שהראשון נחנך בפלורידה, ארה"ב, ב-2020. פתיחת המרכז מסמלת עידן חדש בשיתוף הפעולה בין איחוד האמירויות וישראל בתחום הרפואה המתקדמת, והיא מהווה דוגמה ראשונה, הלכה למעשה, ליישום הסכמי אברהם ולנירמול היחסים בין המדינות.

במרכז בדובאי צפויים לעבוד כ – 100 אנשי צוות והוא כולל צוות מולטי דיסיפלנארי של רופאים, אחיות, נוירופסיכולוגיים, פיזיולוגים, דיאטנים, טכנאים היפרבאריים, אנשי דאטה וטכנולוגיה. המרכז משתרע על פני 7,000 מ"ר ויש בו 3 תאי לחץ כשבכל אחד מהם 28 מושבים – מה שהופך אותו למרכז הגדול בעולם לטיפול בתאי לחץ.

הפרוטוקול הרפואי עליו מתבססת התכנית של Aviv Clinics, שנוסדה בשנת 2017, פותח על ידי פרופ' שי אפרתי וצוות Aviv והוכח במחקרים קליניים כפרוטוקול המשפר יכולות קוגניטיביות כגון זיכרון, קשב, יכולת קבלת החלטות, מהירות עיבוד מידע ועוד. בנוסף הפרוטוקול הוכח מחקרית כבעל יכולת להסב לאחור תהליכים ביולוגיים המתרחשים ברמה התאית וקשורים להזדקנות.

התכנית הרפואית מתחילה בסט בדיקות מעמיקות להערכת המצב הבריאותי של כל לקוח, הן בהיבט הפיזיולוגי והן בהיבט הקוגניטיבי. לאחר ניתוח הממצאים מתחילה תכנית הטיפול הכוללת טיפול יומי בתא לחץ, תכנית אימון קוגניטיבי נלווית, אימון פיזיולוגי ותכנית תזונה שהותאמו לכל לקוח בהתאם להערכה הרפואית שעבר. בתא הלחץ נושם המטופל חמצן בלחץ הגבוה יותר מהלחץ האטמוספרי. כתוצאה מכך, עולה רמת החמצן ברקמות ובדם של המטופל. בזמן הטיפול בתא לחץ, מועלית כמות החמצן המומס בדם מ-100 מ"מ כספית ל-1,100 מ"מ כספית ואף למעלה מכך במקרים מסוימים. כאשר כמות מולקולות החמצן הנמצאות באוויר הננשם עולה, יותר חמצן מגיע לראות, נספג למחזור הדם ומשם מגיע לרקמות השונות בגוף ועוזר לבנות אותן מחדש.

השקת המרכז החדשני נערכה בדובאי בנוכחות שייח' אחמד בן סעיד אל מכתום, יו"ר רשות התעופה האזרחית ומנכ"ל ה- Emirate Airlines וסולטן אחמד בן סוליים, יו"ר רשות המסחר הבינ"ל של דובאי ויו"ר ומנכ"ל חברת DP WORLD. כמו כן השתתפו בטקס הפתיחה נציגי ממשל בכירים באיחוד האמירויות, הקונסול הכללי החדש של ישראל בדובאי, אילן שטולמן סטארוסטה ופרופ' שי אפרתי, מנהל מרכז סגול לרפואה היפרבארית ומחקר בביח שמיר (אסף הרופא) ומייקל לובל, ממייסדי Aviv Scientific ומנהל הפעילות העסקית החברה.
.
יונתן פרמינגר, מנכ"ל :Aviv Scientific "מעבר להיבט המדיני המרגש, פתיחת הקליניקה בדובאי היא אבן דרך חשובה לחברה. המרכז החדש בדובאי הוא שלב נוסף בפריסת רשת המרכזים הגלובאלית של החברה ובהפיכתה למובילה עולמית בתחום שיפור תוחלת הבריאות האנושית. המרכז החדש בדובאי יאפשר לעוד אנשים לשפר את חייהם בזכות פירות הפיתוחים הרפואיים והטכנולוגיים של Aviv בכל הקשור למקסום יכולותיהם הקוגניטיביות והפיזיולוגיות".

פרופ' שי אפרתי: "אנחנו עוסקים כבר שנים רבות במחקר בתחום החמצן ההיפרבארי והשפעתו על שיפור ביצועי המח. רשמנו הישגים, כמו שיפור התפקוד המוחי שנפגע בשל הגיל או בשל שבץ מוחי או חבלות ראש. ממצאי המחקר האחרון, שהתפרסמו השנה במגזין הרפואי Aging US, העידו כי הטיפולים הצליחו להסב לאחור את תהליך ההזדקנות בשני היבטים מהותיים: האחד, הטלומרים שבקצות הכרומוזומים התארכו במקום להתקצר, בשיעור שנע בין 20%-38% בסוגי התאים השונים. ההיבט השני הוא ירידה משמעותית בשיעור התאים הזקנים הלא מתפקדים, ה Senescence Cells. במילים אחרות: הגיל הביולוגי של המשתתפים במחקר הוסב לאחור לאחר הטיפול. עיכוב התקצרות הטלומרים נחשב כיום ל'גביע הקדוש' של הביולוגיה של ההזדקנות, וחוקרים בכל העולם מנסים לפתח טיפולים תרופתיים וסביבתיים שיאריכו את הטלומרים. סדרת הטיפולים שלנו הצליחה לעשות זאת, והוכיחה שאכן ניתן להפוך את תהליך ההזדקנות ברמה התאית".

סולטן אחמד בין סוליים, יו"ר הלשכה למסחר בינ"ל של דובאי ויו"ר ומנכ"ל חברת DP World אמר: "החדשנות טבועה ב-DNA של איחוד האמירויות והיא שאיפשרה לדובאי להפוך למיקום מרכזי במסחר העולמי בכל התחומים, ולמשוך אליה כמה מהפתרונות הכי חדשניים וחכמים בעולם. פתיחת Aviv Clinics, שפועל באותה גישה פורצת דרך, היא עדות לסביבה האמיצה והשאפתנית שהחזון של דובאי יצר".

הקונסול הכללי החדש של ישראל בדובאי, אילן שטולמן סטארוסטה אמר: "שיתוף הפעולה וההשקעה ההדדית בתחומי מפתח אשר כוללים מזון, ביטחון ורפואה הולכים ומתחזקים. הקליניקה החדשה של Aviv בדובאי היא דוגמה מצוינת להצלחה ההדדית, ולחשיבות ההולכת וגדלה של חדשנות וקידמה בשירותי רפואה בשתי החברות. אנו מצפים לשיתופי פעולה רבים נוספים בעתיד בכל הענפים עם איחוד האמירויות".

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. והיכן אנחנו הישראלים בתמונה?
    האם ישראלים שיזדקקו לבדוק את עצמם
    יצטרכו לטוס לדובאי או לארה"ב…

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים