שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » משבר בקואליציה סביב חוק החשמל של טאהא
השרה שקד מתנגדת
מלשכת שרת הפנים נמסר כי "יש כמה שינויים של ח"כ טאהא רוצה לעשות, אך זה לא רלוונטי ולא מוסכם". לדברי השרה, במצב כזה החוק "לא יעלה להצבעה"
וואליד טאהא | צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

ועדת הפנים פתחה הבוקר (שני) בדיון בעניין קידום חוק החשמל. יו"ר ועדת הפנים ויוזם החוק, ח"כ וואליד טאהא (רע"מ), הכניס שינויים בנוסח החוק, בניגוד למתווה שאושר בקריאה הטרומית.

מלשכת שרת הפנים נמסר כי "יש כמה שינויים של ח"כ טאהא רוצה לעשות, אך זה לא רלוונטי ולא מוסכם". לדברי השרה, במצב כזה החוק "לא יעלה להצבעה. יש שם כמה שינויים קטנים שהוא עשה. חלקם בסדר וחלקם לא".

אתמול הצוות של משרד הפנים ניסה להגיע עם ח"כ טאהא להבנות לגבי הצעת החוק. אנשי הצוות הסכימו עם חלק מהשינויים ועם חלק לא. לטענת, ח"כ טאהא רצה להכניס את כל השינויים, כאשר המטרה הייתה לדחות את ההצבעה ולהגיע להבנות עד יום רביעי. עם הנוסח שהובא היום שרת הפנים שקל לא מסכימה.

תנועת רגבים הפיצה היום לחברי הכנסת טבלה עם ההבדלים והנגזרות המעשיות שבין הצעת החוק שאושרה בקריאה הטרומית, לבין הצעת התיקון של ח"כ טאהא. השינויים המרכזיים כוללים חיבור מבנים לא חוקיים לחשמל, גם כאלו שנבנו לאחר כניסתו לתוקף של חוק קמיניץ. כמו כן, כולל החוק המתוקן הכללה של מבנים שאינם מיועדים למגורים תוך התעלמות מנושא הבעלות של הקרקע. בתגובה, אמר ח"כ טאהא במהלך הדיון בוועדה: "אל תאמינו לכל מה שאתם שומעים".

בתוך כך, מהלך הדיון התפתח עימות בין ח"כ טאהא וח"כ בן גביר, שבסופו הוצא האחרון מן הדיון. "אתה מאיים עליי?", הטיח בן גביר בטאהא שהשיב: "כן, אני מאיים להוציא אותך בכוח. אני קורא אותך לסדר". בתגובה שאל בן גביר: "מה אתה בסוקורה?", והאשים: "אתה מחבל בעם ישראל", ולאחר מכן הוצא מן האולם. "הקשקושים שלך לא מעניינים, גזען פאשיט", קרא לעברו ח"כ טאהא.

כזכור, החוק מציע לאפשר חיבור לתשתיות החשמל, המים והטלפון, מבנים שנבנו ללא היתר, במידה והוגשה תוכנית מפורטת למוסד התכנון המייעדת את השטח למגורים. עוד קבעה הצעת החוק כי שר הפנים יוכל לאשר חיבור באזור אם התוכנית הוגשה על ידי משרד ממשלתי או שניתנה חוות דעת ממתכנן המחוז.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים